سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف موتورسیکلت قاچاق در فیروزآباد/۶۴ رأس گوسفند قاچاق در کامیون

مهم‌ترین حوادث ۱۲ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز مهم‌ترین حوادث روز گذشته پنجشنبه ۱۲ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف موتورسیکلت قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که توسط فردی در منزلش مخفی شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به دستگیری مالک موتورسیکلت، تصریح کرد: ارزش ریالی این وسیله نقلیه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه طرح برخورد با قاچاقچیان متخلف و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد، عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۶۴ رأس گوسفند قاچاق در کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۶۴ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام بیان کرد: در ادامه طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پاسگاه امامزاده اسماعیل (ع) این شهرستان هنگام کنترل محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل ۶۴ رأس احشام قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام قاچاق کشف شده، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به دستگیری ۲ متهم و معرفی آنان به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام مشترک است، جابه جایی و نقل و انتقال اینگونه احشام بدون مجوز‌های بهداشتی جرم است و سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.

اعتراف ۵ سارق به ۲۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از دستگیری ۵ سارق و کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله با سارقان، با انجام کار اطلاعاتی و تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی موفق به دستگیری ۵ سارق شدند.

او با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی پلیس ۲۵ فقره سرقت از سارقان کشف شد، افزود: سرقت از اماکن خصوصی، موتورسیکلت و کابل برق از جمله مواردی بود که متهمان دستگیر شده به آن اعتراف کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: دستگیری سارقان توسط ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند پلیس با عزمی راسخ اجازه هنجار شکنی را به هیچ کس نخواهد داد.

زندان؛ پایان کار سارق درون خودرو در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت درون خودرو خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: ماموران کلانتری "محمدیه" هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی خود به یک خودرو پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به انتقال خودرو و راننده آن به مقر انتظامی، ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه به ۱۴ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه سارق ضمن تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، افزود: شهروندان توصیه‌های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برخورد با مخلان نظم و امنیت در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم وامنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، مخلان نظم و امنیت درایام نوروز و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر و جرم خیز با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی یک هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند مقدار ۳۰ کیلو و ۳۹۸ گرم تریاک کشف و در این خصوص ۲ قاچاقچی و ۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق، توقیف ۲۰ دستگاه خودرو و ۵ دستگاه موتور‌سیکلت مزاحم و متخلف، دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ مسعودی تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

او در پایان ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، خاطرنشان کرد:پلیس با اشراف اطلاعاتی اجازه نخواهد داد افراد فرصت طلب و مخلان امنیت به اهداف پلید خود دست پیدا کنند و به طور قاطع با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

هشدار‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در خصوص سرقت منزل، هشدار‌هایی را به شهروندان ارائه داد.

سرهنگ فرشید زینلی به منظور پیشگیری از سرقت منزل، از همشهریان خواست تا با رعایت نکات ایمنی از سرقت منازل خود پیشگیری کنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

۱- برای منزل خود از سیستم‌های هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنید.
۲- از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آنرا نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند بگذارید.
۳- درب و پنجره‌ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کنید.
۴- از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب‌های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.
۵- قفل‌های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنید و از قرار دادن کلید منزل در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی، روی درب و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.
۶- از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کرده و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها و یا به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارید.
۷- سارقان حرفه‌ای از محل‌های احتمالی نگهداری و اختفاء طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند؛ لذا لازم است در هنگام ترک منزل آن‌ها را به افراد امین یا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپارید.
۸- برای کلیه درب‌های منزل از قفل‌های مناسب مانند قفل سوییچی و قفل کتابی استفاده کنید.
۹- برای درب‌های دولنگه حتماً قفل اضافه تعبیه کنید وبه قفل‌های معمول اکتفا نکنید.
۱۰- در مواقع خالی بودن منزل، از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق، رادیو وتلویزیون به مدت طولانی ومستمر خودداری کنید وحتی المقدور از همسایگان وآشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند یا از چراغ‌های دارای زمان بندی استفاده کنید.

کشف موتورسیکلت قاچاق در بازرسی از منزل

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک منزل مسکونی موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مدارک قانونی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گقت: دراین خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در این خصوص به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

هشدار‌های پلیس کازرون در خصوص پیشگیری سرقت داخل خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به منظور سلب کردن فرصت‌های ارتکاب سرقت محتویات داخل خودرو توسط سارقان، هشدار‌هایی برای شهروندان ارائه کرد.

۱- توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز هر گونه سرقت، قبل از هر چیز خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد گیر، سوئیچ مخفی و ... مجهز کنید.
۲- حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق عقب خودرو قرار دهید و از گذاشتن آن بر روی باربند اجتناب کنید.
۳-از پارک کردن خودرو در مکان‌های تاریک، خلوت و کم تردد یا جا‌هایی که درختان و بوته‌ها باعث استتار خودروی شما می‌شوند، خودداری کنید.
۴- از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی خودرو خودداری کنید
۵-در زمان پارک کردن خودرو برای مدتی طولانی، هر از چند گاهی به خودروی خود سر بزنید.
۶-بی احتیاطی و سهل انگاری، نظیر بازگذاشتن در و شیشه خودرو یعنی سرقت داخل خودرو.
۷-هنگام پارک کردن در پارکینگ‌های عمومی فاقد نگهبان، از تجهیزات ایمنی استفاده کنید.
۸-به هیچ وجه وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارید.
۹- حتی اگر خودروی خود را در حیاط یا پارکینگ ساختمان پارک می‌کنید، شیشه‌ها را بالا بکشید و در‌ها را قفل کنید.
۱۰- هنگام مواجهه با نزاع‌های خیابانی اتفاقاتی از این قبیل، تا حدامکان از خودرو پیاده نشوید، اگر مجبور به این کار شدید، شیشه‌ها را بالا بکشید و پس از برداشتن سوئیچ، در‌ها را قفل کنید.
۱۱- پیش از سپردن خودرو به تعمیرگاه، اموال با ارزش داخل داشبورد، رادیوپخش‌های کشویی یا پانل دار و وسایلی از این قبیل را بردارید

کشف آرد قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ دوم  لطف الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأمورین انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مظنون و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق کشف کردند، افزود: ارزش این محموله قاچاق، ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.