سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آیین خون صلح در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : برگزاری آیین خون صلح در کرمانشاه آرامش را به دو طایفه بازگرداند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : چندی پیش در پی اختلاف دو طایفه در کرمانشاه، نزاع و درگیری سختی بین آن‌ها رخ می‌دهد.

او گفت : بدنبال وقوع این درگیری، تعدادی از هر دو طایفه زخمی و تعدادی دستگیر شدند و چندین نفر هم تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادستان کرمانشاه افزود: وجود این اختلافات و درگیری‌ها باعث شده بود تا تعداد زیادی از خانوار‌های هر دو طایفه از نظر معیشت و کسب و کار با مشکلاتی مواجه شوند و زندگی آن‌ها تحت تاثیر شدید این اختلافات قرار گیرد.

او افزود: براین اساس، به منظور بازگرداندن آرامش به این دو طایفه، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین محلی و دادگستری استان وارد عمل شدند و با برگزاری جلساتی با هر دو طایفه تلاش کردند تا بین آن‌ها صلح ایجاد کنند و به کینه‌ها و کدورت‌ها خاتمه دهند که خوشبختانه این امر مهم اتفاق افتاد و طی مراسمی این دو طایفه اختلافات خود را کنار گذاشتند.

کرمی با تاکید براینکه دستگاه قضایی رویکرد مسامحه و حبس زدایی را به عنوان یکی از رویکرد‌های مهم خود مورد توجه قرار داده، گفت: علیرغم تاکید دستگاه قضایی روی این رویکرد، اما به افرادی هم که نظم و امنیت عمومی و امنیت روحی و روانی مردم را به هم می‌زنند، به شدت هشدار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که این مسامحه و بخشش شامل آن‌ها نمی‌شود.

او افزود: برخوردی که دستگاه قضایی با این افراد خواهد داشت، قاطع، بازدارنده و عبرت آموز خواهد بود و از هچکدام از نهاد‌های ارفاقی در قانون برخوردار نمی‌شوند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.