سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

طبس، مستحق آینده‌ای برخوردار

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبس حتماً باید آینده‌ای برخوردار و دارای امکانات خوب برای زندگی شهروندی داشته باشد.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شهرستان طبس در محور‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است و برای ایجاد واحد‌های تولیدی صنعتی، معدنی، محصولات کشاورزی متنوع و فرصت‌های گردشگری، زیرساخت‌های لازم را دارد.

او افزود: قاعده بر این است که دستگاه‌ها با کمک بخش خصوصی، در قالب برنامه عملیاتی مشخص و در افق و چشم اندازی معین تلاش کنند تا محور‌های توسعه شهرستان را فعال کنند.

ملانوری تصریح کرد: در حال حاضر ارزش افزوده لازم را از ظرفیت‌های شهرستان نمی‌بینیم، به همین دلیل اشتغالزایی مناسبی نداریم، تولید ثروت و درآمد هم به اندازه کافی نیست و در نتیجه امکانات و رفاهیات نیز به خوبی ایجاد نشده اند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در آینده نزدیک و در قالب جلساتی با حضور مدیران استانی و شهرستانی و با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان، دهیاران و فعالان بخش خصوصی به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنیم که در افق نه چندان دور، ظرفیت‌های توسعه‌ای منطقه فعال شوند و مردم به خوبی از منابع و ظرفیت‌ها منتفع شوند.

او با اشاره به این که در بحث فعال سازی ظرفیت‌های توسعه‌ای هر منطقه، سه مؤلفه نیاز است، گفت: مهمترین این مؤلفه‌ها ایجاد فرهنگ و تفکر توسعه‌ای است.

به گفته ملانوری افراد تأثیر گذار، نخبگان، مسئولان و مردم باید در مسیر توسعه، گفتمان واحدی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مؤلفه دوم در بحث فعال سازی ظرفیت‌های توسعه، برنامه ریزی درست و جامع است، چرا که ما بدون برنامه، زمان بندی و تعیین معیار‌های مشخص، در هیچ کاری، راه به جایی نمی‌بریم گ به نتیجه نمی‌رسیم.

او همکاری، تعامل و وحدت را سومین مؤلفه فعال سازی ظرفیت‌ها برشمرد و گفت: توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن جز با هم افزایی و تعامل همه حوزه‌ها میسر نمی‌شود.

ملانوری تأکید کرد: همان طور که قبل از این هم گفته شده، محور تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های ما، شعار سال است و عملکرد دستگاه‌ها نیز با همین معیار ارزیابی می‌شود.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال این هستیم که منابع استان با کمک سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت در مسیر توسعه واقعی قرار گیرند.

او در ادامه در پاسخ به سؤالی در زمینه انتخابات گفت: انتخابات از شعار‌ها و اهداف نظام و انقلاب است.

به گفته ملانوری انتخابات، منشأ حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و محور مردم سالاری دینی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که شوراها، حلقه وصل مردم و نظام هستند، گفت: شورا‌های اسلامی جایگاه بسیار ارزشمندی دارند و به عنوان پارلمان‌های محلی می‌توانند جامعه را در مسیر توسعه قرار دهند.

او با ذکر این نکته که دشمنان و معاندین به دنبال این هستند که با جنگ روانی، مردم را نسبت به نظام بدبین کنند، تأکید کرد: بزرگترین خسارت جنگ روانی، بی اعتمادی مردم نسبت به نظام و بی انگیزه کردن آن‌ها در مشارکت در امور است.

ملانوری ادامه داد: مردم باید بدانند که به هیچ وجه نباید صحنه را خالی کنند بلکه باید باانگیزه و پرشور در انتخابات مشارکت کرده و افراد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ ر ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.