سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و دامداران/کاهش ۴۶ درصدی بارش نسبت به سال قبل

حقیقت گفت: با توجه به بارش باران و رعد و برق در برخی نقاط، کشاورزان و دامداران توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با بیان اینکه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایدار است، اظهار کرد: امروز در برخی نقاط جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی، ارتفاعات دامنه های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی افزود: روز پنج شنبه در برخی مناطق غرب، ارتفاعات دامنه های البرز و ارتفاعات دامنه زاگرس و روز جمعه در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و برخی نقاط سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی بارش پراکنده انتظار می رود‌.

حقیقت از استمرار بارش باران خبر داد و گفت: روز شنبه در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت و به نظر می رسد مشکل خاصی از لحاظ دمایی در این مناطق نداریم.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان مناطق شمالی بویژه شمال غرب توصیه می شود که محلول پاشی و سم پاشی صبح هنگام با احتیاط انجام دهندچرا که در عصر احتمال رگبار باران و وزش باد وجود دارد.

وی ادامه داد: عشایر نیمه شمالی از ورود زودهنگام به مراتع جلوگیری کنند و به سبب برخورد صاعقه ازرفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

به گفته حقیقت، با توجه به گرم شدن هوا و احتمال سقوط بهمن در راستای البرز، دامدارانی که در این‌مناطق در تردد هستند، مراقبت های لازم را به عمل آورند.

این مقام مسئول در توصیه ای به گندمکاران بیان کرد: با توجه به برداشت گندم در مناطق جنوبی کشور بویژه نواحی گرمسیری به کشاورزان توصیه می شود که در صبح هنگام گندم برداشت را انجام دهند.

وی افزود: با گرمای هوا در جنوب کشور، کشاورزان دور آبیاری در مزارع سبزی و صیفی را رعایت کنند تا خسارتی به محصولاتشان وارد نشود.

حقیقت در پایان درباره آخرین وضعیت بارش تصریح کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی مجموع بار کشور ۱۱۰.۴ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۲۰۵ میلی متر بوده که این امر کاهش ۴۶ درصدی بارش نسبت به سال قبل و ۳۷.۴ درصدی دوره بلندمدت را نشان می دهد

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.