سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

اولین مانع در تولید، طولانی شدن جریان‌های اداری است

استاندار کرمان گفت: اولین مانع در کسب و کار و سرمایه‌گذاری، طولانی شدن جریان‌های اداری با محوریت استعلام‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان صبح امروز ۱۱ فروردین ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان ویژه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر، دسته‌بندی و اولویت‌سنجی طرح‌ها را برای معرفی به بانک و استفاده از اعتبارات دولتی و بخش خصوصی لازم دانست.

او انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به استان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: شرکت‌های مس و گهرزمین اقداماتی را در این زمینه داشته‌اند؛ اما فقط این مجموعه‌ها نیستند؛ بلکه ده‌ها شرکت و صنایع بزرگ در استان داریم که ثروت کلانی از استان می‌برند و حتما باید حساب‌های خودشان را به استان انتقال دهند.

زینی‌وند عنوان کرد: با انتقال حساب شرکت‌ها به داخل استان می‌توانیم برای فعال‌سازی بخش‌های غیرفعال استان به ویژه کشاورزی، گردشگری، خدمات و صنایع وابسته اقدام کنیم.

استاندار کرمان به نامگذاری سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" اشاره کرد و گفت: اولین مانع در کسب و کار و سرمایه‌گذاری، طولانی شدن جریان‌های اداری با محوریت استعلام‌ها است، این در حالی است که باید بازه زمانی برای استعلا‌م‌ها گذاشته شود و دستگاه‌ها نیز باید کارشناسان خود را در این زمینه فعال کرده که پاسخ استعلامات را سریعا انجام دهند.

زینی‌وند بیان داشت: در سیرجان به دلیل محدودیت زمین و مسکن با مشکل مواجه هستیم که جلسه‌ای مختص این مسئله برگزار خواهد شد.

او همچنین از نگرانی‌ها برای افزایش بیماری کرونا به ویژه در شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان سخن گفت و افزود: اخبار نگران کننده‌ای از این شهرستان‌ها می‌رسد به طوری که متاسفانه رفسنجان در رده نارنجی قرار گرفته و موارد بستری‌ها در سیرجان نیز روند افزایشی پیدا کرده است.

زینی‌وند گفت: همه تفرجگاه‌ها، ییلاق‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های سراسر استان در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه ممنوعیت ورود و اتراق دارند.

در این جلسه که با حضور شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران سیرجان و بردسیر و مدیران کل در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی استان مشکلات خود را مطرح و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

 انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.