سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مهم مردم در حفظ حیات وحش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: حفاظت از حیات وحش با همکاری مردم امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین عباسیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: امکان حفاظت از حیات وحش با همکاری مردم وجود دارد و علاقه‌مندان به حیات وحش از نزدیک شدن به وحوش و حیوانات تازه متولد شده در فصل بهار پرهیز کنند.

او افزود: با آغاز بهار و شروع زایش وحوش در زیستگاه‌ها از همه علاقه‌مندان به طبیعت درخواست می‌شود که این موجودات را از محل زندگی آن‌ها که کوهستان‌ها و مناطق امن است، خارج نکنند.

عباسیان ادامه داد: در بین حیوانات گاهی مادر، نوزادان خود را برای مدتی کوتاه در محل امن پنهان و رها می‌کند و برای تأمین آب، غذا و امنیت به زیستگاه‌های پیرامونی می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت اظهار کرد: پس از مدتی مادر وحوش با استفاده از حواس و غریزه خود بچه هایش را می‌یابد و به ادامه زندگی می‌پردازد.

او با اشاره به اینکه شهرستان تفت دارای مساحتی در حدود ۵۸۴۶ کیلومتر مربع است گفت: این شهرستان به دلیل دارا بودن آب و هوای خنک کوهستانی تفرجگاه مردم یزد است و شیرکوه نیز از قدیم تا زمان حال محل امن و مناسبی برای انواع حیوانات وحشی بوده است.

عباسیان ادامه داد: عوارض محدود کننده طبیعی مانند پرتگاه ها، نقاط سخت برای عبور، مراتع انبوه، وجود ده‌ها چشمه و رودخانه فصلی و مناطق پوشیده از برف سبب شده که محل مناسبی برای زاد و ولد حیوانات وحشی مانند بز، قوچ و میش وحشی فراهم شود.

او در پایان افزود: شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۴۰ به صورت تمام وقت پاسخگوی هم استانی‌ها برای دریافت اطلاعات و اخبار در مورد مسائل مرتبط با محیط زیست است.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.