سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مارب

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ادامه پیشروی‌های خود در استان مارب موفق شدند کنترل هفتاد درصد این استان را به دست بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی‌های میدانی خود در ارتفاعات شمالی و غربی مارب (شمال شرق یمن) ادامه دادند و کنترل برخی مراکز راهبردی در این مناطق را به دست گرفتند.

به گفته یک منبع آگاه، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل سه تپه مهم در منطقه أیدات الراء وهمچنین برخی مواضع راهبردی در منطقه الدشوشه در مارب را به دست گرفتند.

این منبع گفت که در درگیری‌های شدید دو روز گذشته صد افسر و سرباز وابسته به مزدوران ائتلاف به سرکردگی عربستان و چند عضو القاعده به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

این منبع افزود: در حمله موشکی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اردوگاه منطقه سوم در شهر مارب چند مزدور کشته و زخمی شدند.

خبرنگار العالم در مارب می‌گوید: اینجا استان مارب در یمن است بطوری که فقط سی درصد از مساحت این استان در اختیار مزدوران وابسته به ائتلاف به سرکردگی عربستان است. جبهه‌های این استان صحنه درگیری‌های شدید ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با مزدوران بود. در این درگیری‌ها جنگنده‌های وابسته به ائتلاف عربی با سی حمله هوایی به استان مارب سعی کردند مانع پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شوند، اما این اقدام نتوانست مانع پیشروی این نیرو‌ها و آزادسازی مناطق مهمی در این استان به خصوص الدشوشه، نخلاء، أیدات الراء، الحمة الحمراء والتباب در شمال غرب مارب شود.

نیرو‌های یمنی طی چند ساعت گذشته به پیشروی در مرز‌های شمال غربی مارب ادامه دادند که در نتیجه آن، مزدوران سعودی کنترل برخی مناطق راهبردی در جبهه‌های غرب مارب را از دست دادند و مجبور به عقب نشینی از آن‌ها شدند، نیرو‌های ارتش و کمیته مردمی یمن همچنین موفق شدند پادگان‌های نظامی زیادی را در پایگاه صحن الجن در غرب مارب آزاد کنند.

نیرو‌های مشترک یمن با دستیابی به این پیروزی‌ها موفق شدند نبرد را به مواضع نزدیک به منطقه صحن الجن منتقل و به کوه‌های الخشب مشرف به اردوگاه‌های جدید شبه نظامیان حزب الاصلاح نزدیک شوند که همین امر باعث عقب نشینی مزدوران این حزب از این منطقه شد..

این تحولات در شرایطی صورت گرفت که عبدالملک العجری عضو هیئت ملی مذاکره کننده (دولت نجات ملی) یمن اعلام کرد علت افزایش توجهات دیپلماتیک به موضوع یمن تلاش طرف‌های دیگر برای جلوگیری از پیشروی در مارب است و مشکل در متوقف کردن درگیری‌ها در این منطقه بدون پرداختن به موضوع محاصره یمن است.

خبرنگار العالم در پایان گفت: عربستان سعودی و ائتلاف به سرکردگی این کشور برای متوقف کردن پیشروی‌های نیرو‌های مشترک یمن در مارب دست به دامان گروه‌های تروریستی خصوصا شبکه القاعده شده اند، زیرا این استان پایگاه تاریخی القاعده به شمار می‌رود و آزادسازی آن به معنای پایان حضور تروریست‌ها در یمن به خصوص در مارب است و آزادسازی این استان به جهانیان نشان خواهد داد که در حقیقت چه کسانی با تروریسم مبارزه می‌کنند و چه کسانی آن را به وجود آورده اند و به آن کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.