سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای دو طرح بیابان زدایی در دلگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلگان گفت: در راستای مبارزه با بیابان زدایی و مبارزه با پدیده ریزگرد‌ها دو طرح بیابان زدایی، مراقبت و آبیاری در روستا‌های نَلوُکی و باغ نیل بخش جلگه چاه هاشم دلگان کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،فرهاد بامری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلگان گفت: امروز در مراسمی کلنگ طرح مراقبت و آبیاری از نهالکاری روستای نَلوکی در سطح ۲۲۵ هکتار و با اعتبار ۱۶ میلیارد ۲۴۸ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۳۰ میلیون ریال در شمال این روستا به زمین زده شد.

فرهاد بامری افزود: در راستای مبارزه با بیابان زدایی نیز ۳۲۰ هکتار طرح نهال کاری، مراقبت و آبیاری با ۲۹ میلیارد و ۵۳۵ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۲۴۰ ریال هزینه در روستای باغ نیل به بهره برداری رسید.

بامری تصریح کرد: این دو طرح با توجه به خشکسالی‌های دو دهه اخیر و مبارزه با بیابان زدایی و ریزگرد‌های ناشی از تالاب جازموریان، تثبیت خاک، تعدیل هوا و جلوگیری از حرکت شن‌های روان و تغذیه سفره‌های زیر زمینی کلنگ زنی و افتتاح شد.

او گفت: از سه سال گذشته تاکنون به منظور مبارزه با بیابان زدایی و پدیده ریزگرد‌ها ۹۱۵ هکتار از اراضی بیابانی دلگان نهالکاری شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.