سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌وگوی روسیه، آلمان و فرانسه درباره بازگشت ایران به تعهدات برجامی

سران کشورهای روسیه، آلمان و فرانسه توافق کردند برای بازگرداندن ایران به پای‌بندی کامل به تعهدات خود در برجام تلاش کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه‌ای اعلام کرد سران کشورهای روسیه، آلمان و فرانسه درباره مسائل مختلفی ازجمله ایران صحبت کرده‌اند.

در بیانیه الیزه آمده است که در گفت‌وگوی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه توافق هسته‌ای ایران مورد بحث بوده است.


بیشتر بخوانید:


بر این اساس سه کشور توافق کردند برای بازگرداندن ایران به پای‌بندی کامل به تعهدات خود در توافق هسته‌ای در سریعترین زمان ممکن، به‌صورت هماهنگ تلاش کنند.

این در حالی است که رویترز گزارش داد اتحادیه اروپا قصد دارد امروز چهارشنبه برخی از شخصیت‌های ایرانی را به دلایلی واهی تحریم کند.

بر اساس این گزارش این تحریم های اتحادیه اروپا شامل ممنوعیت سفر و بلوکه شدن دارایی‌های افراد مورد تحریم خواهد بود.

مکرون، مرکل و پوتین در گفت‌وگوهای خود همچنین درباره بحران سوریه و لیبی نیز گفت‌وگو و توافق کردند که از روند کنونی انتقال قدرت در لیبی کاملا حمایت کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت همزمان با بیانیه کاخ الیزه، کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد روسای جمهور روسیه، فرانسه و صدراعظم آلمان در این کنفرانس درباره واکسن روسی «اسپوتنیک وی» گفت‌وگو کردند.

در بیانیه کرملین آمده است مرکل و مکرون درباره ابعاد و احتمال صدور مجوز به این واکسن برای استفاده در کشور‌های اروپایی و همچنین تولید مشترک آن با پوتین رایزنی کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.