سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۵ نفر در مراسم یادبود رئیس جمهور تانزانیا جان باختند

در پی ازدحام جمعیت در استادیوم دارالسلام که محل برگزاری مراسم یادبود رئیس جمهور فقید تانزانیا بود، ۴۵ نفر جان باختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس تانزانیا اعلام کرد در پی ازدحام جمعیت در روز ۲۱ مارس در استادیوم دارالسلام که محل برگزاری مراسم یادبود رئیس جمهور فقید تانزانیا بود، ۴۵ نفر جان باختند.

«لازارو مامبوساسا» فرمانده پلیس دارالسلام تصریح کرد: شمار زیادی از افراد قصد داشتند وارد استادیوم شوند و برخی نیز حاضر نبودند صبر کنند. آن‌ها برای وارد شدن فشار آوردند و این موجب آشفتگی شد. چهل و پنج نفر در این حادثه جان باختند.

مقامات تانزانیا تاکنون آماری در این زمینه اعلام نکرده بودند. خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود ۵ نفر از جمله یک زن و چهار کودک در این حادثه کشته شدند. یک نفر دیگر از اعضای این خانواده هم ناپدید شده است.

مامبوساسا اعلام کرد، ۳۷ نفر هم در این مراسم زخمی شده اند که اکثر آن‌ها از بیمارستان مرخص شده اند.

چند روز پس از اعلام مرگ جان ماگوفولی، رئیس جمهور فقید تانزانیا در روز ۱۷ مارس، ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور در استادیوم اهورو دارالسلام که محل تشییع پیکر ماگوفولی بود تجمع کردند. این مراسم، آغاز یک هفته یادبود در سراسر تانزانیا بود.

پیکر ماگوفولی در نهایت به منطقه زنگبار و شهر موآنزا منتقل شد. او جمعه در زادگاه خود در چاتو در شمال غربی تانزانیا به خاک سپرده شد.

رئیس جمهور ۶۱ ساله تانزانیا که از سال ۲۰۱۵ قدرت را در اختیار داشت به طور رسمی در ۱۷ مارس بر اثر بیماری قلبی که از ده سال پیش به آن مبتلا بود، جان باخت. اما مخالفان تاکید می‌کنند رئیس جمهور که همواره اثر ویروس کرونا را ناچیز می‌شمرد و از اتخاذ تدابیری برای مهار همه گیری خودداری می‌کرد در واقع یک هفته قبل بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخت.

طبق قانون اساسی تانزانیا «سامیا سولهو حسن» معاون رئیس جمهور فقید وظایف ماگوفولی را بر عهده گرفته و حالا نخستین زنی است که تانزانیا را اداره می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
اوه