سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی روز‌های سخت کرونایی در فارس/شهروندان اصول بهداشتی را جدی بگیرند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به در پیش داشتن روز‌های سخت کرونایی در پایان فروردین و اردیبهشت امسال هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۹۴ هزار و ۸۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۸۷ هزار و ۳۸۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۶۲ هزار و ۴۸۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پنج هزار و ۸۲۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۹۳ هزار و ۲۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۷۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۴۸ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۸۰ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۱۷۹ هزار و ۳۴۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با ابراز نگرانی از مشاهده موارد بی توجهی عمومی به شیوه نامه های بهداشتی به ویژه افزایش مسافرت ها، سهل انگاری‌ها و ساده انگاری‌ها در جامعه، پیامد این امر را افزایش قابل توجه بار مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا، همچنین موارد بستری در بیمارستان‌های استان دانست که به صورت روزانه در حال افزایش است.

دکتر همتی ضمن اعلام مشاهده مواردی از دارا بودن علایم نوع جهش یافته بیماری در میان مبتلایان به کووید ۱۹، نسبت به در پیش داشتن روز‌های سخت کرونایی در پایان فروردین و اردیبهشت امسال هشدار داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون با پیک جدید بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم، از عموم مردم خواست تا همچون گذشته در زمینه رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و مراجعه به مکان‌های شلوغ و پرتردد همکاری داشته باشند تا بتوانیم از بحران کنونی عبور کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.