سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم مالی دهیاری‌های قم شفاف می‌شود

طرح ساماندهی سیستم مالی دهیاری‌های قم تا خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سجاد چهرگانی ،مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم گفت: برای جلوگیری از خطاها، شفافیت مالی و هزینه کرد صحیح، طرح ساماندهی سیستم مالی دهیاری‌های قم آغاز شده است و تا خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهم ترین منابع درآمدی دهیاری ها است که هر ۲ ماه یک بار این مالیات‌ها تجمیع و به حساب مستقیم دهیاری‌ها واریز می‌شود که برای جلوگیری از برخی مشکلات موجود، ساماندهی سیستم مالی دهیاری‌ها ضروری است.

چهرگانی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۹ دهیاری قم سهمی از مالیات بر ارزش افزوده دارند ضمن این که روستا‌های فاقد دهیاری هم سهمی دارند که سهم آن‌ها از طریق فرمانداری واریز می‌شود که برای کنترل، هدایت و شفافیت مالی دهیاری ها، طراحی سامانه جامع مالی دهیاری‌ها ضروری است.

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های استانداری قم عنوان کرد: با عملیاتی شدن طرح سیستم مالی دهیاری ها، تمام عملیات مالی، عوارض ها، صدور پروانه و خدمات دهیاری‌ها شفاف و الکترونیکی می‌شود.

او ساماندهی وضعیت دهیاری‌ها را نیز یکی دیگر از نیاز‌های ضروری اداره روستا‌ها دانست و گفت: دهیاری‌ها نهاد نوپایی هستند که تا کنون قوانین منسجمی نداشته اند به همین دلیل تدوین قوانین جامع پیرامون دهیاری‌ها به صورت ملی در قالب کارگروهی در وزارت کشور دنبال و در هیئت دولت تصویب شد که بر این اساس جایگاه و وظایف دهیاران به صورت شفاف مشخص گردید.

چهرگانی گفت: بر اساس این قانون، علاوه بر تشکیلات، نحوه جذب نیرو در ساختار دهیاری‌ها ساماندهی شده است به گونه‌ای که با این ساز و کار جذب نیروی متناسب با مشاغل مورد نیاز در دهیاری‌ها تنها از طریق آزمون ممکن است که با اجرایی شدن این قانون، بسیاری از مفسده‌ها در این زمینه جلوگیری می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.