سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز بهداشت خوزستان:

همه بیماران کرونایی خوزستان را از نوع انگلیسی فرض می‌کنیم

علوی گفت: ویروس غالب کرونا در خوزستان از نوع انگلیسی است و ما همه بیماران کرونایی استان را از نوع انگلیسی فرض می‌کنیم مگر خلاف آن ثابت شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی  رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پیش از این وضعیت استان از نظر کرونا آبی بود، ولی بعدا قرمز شد و وضعیت به گونه‌ای شد که ۱۱ شهرستان از ۲۳ شهر قرمز کشور در خوزستان واقع شدند. ویروس غالب کرونا در این استان از نوع انگلیسی است و ما همه بیماران کرونایی را از نوع انگلیسی فرض می‌کنیم مگر خلاف آن ثابت شود.

او بیان داشت: برای کنترل کرونای انگلیسی ابتدا باید مرز‌های خوزستان بسته می‌شد، ولی اینگونه نشد و کرونای انگلیسی برای نخستین بار از یک مسافر زن از هلند و برای دومین بار از طریق یک فرد عراقی وارد خوزستان شد و دوره کمون کرونای انگلیسی کوتاه‌تر است، کشندگی ویروس بیشتر است و سنین پایین‌تر را نیز درگیر می‌کند.

علوی افزود: همه کشور‌های دنیا برای دریافت واکسن کرونا اخلاق را کنار گذاشته اند و دستگاه‌های قضایی در سایر کشور‌ها خروج واکسن را ممنوع کرده اند و تولید واکسن کرونا در دنیا کم است و جوابگوی نیاز مردم نیست به همین دلیل واکسن در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که بیشترین خطر ابتلا را دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستانگفت: به همین منظور ابتدا پرسنل icu، سپس پرسنل اورژانس، بخش‌های عفونی، جانبازان آسیب پذیر، کادر بهداشت، پاکبانان و پزشکان و افراد بالای ۶۰ سال در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.