سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صف‌های شلوغ خرید مرغ در ساوه / احساس نیاز واقعی یا کاذب

با وجود توزیع روزانه بیش از ۲۰۰ تن گوشت مرغ در استان مرکزی، اما صف‌های خرید مرغ در ساوه همچنان طولانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با وجود اینکه توزیع روزانه مرغ گرم در استان مرکزی از هفتم نوروز از سر گرفته شده و به گفته رییس سازمان صمت استان روزانه بیش از ۲۰۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع می‌شود، اما همچنان مردم ساوه در صف‌های طولانی منتظر خرید مرغ هستند.

تقاضای خرید مرغ که از اسفندماه سال گذشته مردم را به صف کرده در سال جدید هم با وجود فعالیت بیش از ۷۰ واحد مرغداری و ظرفیت بالای کشتار مرغ درساوه، همچنان ادامه دارد.

یکی از دلایل صف‌های طویل در ساوه اختلاف قیمت ۴ هزارو ۴۰۰ تومانی قیمت مرغ در این شهر با استان‌های همجوار است.

عبدالهی مسئول اتحادیه‌ی مرغداران ساوه در این خصوص گفت: قیمت پایین مرغ در ساوه نسبت به شهر‌های همجوار باعث شده تا هروز شاهد حضور مردم شهر‌های همجوار در ساوه برای خرید مرغ باشیم.

عبدالهی افزود: قیمت مرغ در مغازه‌های سطح شهر ساوه هر کیلو ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود و این در حالی ست که در شهر‌های همجوار استان مرکزی مرغ به قیمت ۲۵ هزارو ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد و این اختلاف باعث شده تا مرغ ساوه به شهر‌های اطراف عرضه شود.

اما فرماندار ساوه نظر دیگری دارد و بار روانی را علت صف‌های طولانی خرید مرغ در ساوه می‌داند.

علی میرزایی فرماندار ساوه گفت: صف‌های خرید مردم به علت نگرانی از کمبود مرغ تشکیل شده است و با تعاملات صورت گرفته از جهت تامین مرغ هیچ مشکلی نداریم.

میرزایی در بازدید از تنها کشتارگاه فعال شهر ساوه افزود: تمهیدات نظارتی در ستاد تنظیم بازار با همکاری اصناف و بسیج در سطح شهرستان ساوه ادامه دارد.

او اضافه کرد: همه تلاش خود را برای عرضه مرغ به نرخ مصوب در ساوه بکار گرفته ایم و علت اصلی تشکیل صف‌های خرید مرغ، نگرانی مردم از کمبود مرغ در ساوه است.

هرچند خرید مرغ مردم ساوه را به صف کرده، اما این امر موجب نشده کار نظارت بهداشت بر زمین بماند.

سرمدی رییس دامپزشکی ساوه گفت: نظارت کادر پزشکی از مرحله‌ی ورود مرغ تا فرآیند کشتار و بسته بندی، با حضور کارشناسان این سازمان در حال انجام است.

تشکیل صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ در ساوه و تکرار معطلی مردم نیازمند نگاه واقع بینانه و تعاملی دو سویه میان تولیدکنندگان و مسئولان و تعادل قیمت در بازار مصرف است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.