سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌ و گو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

سند جامع همکاری ایران و چین چه تاثیری بر بازار سرمایه خواهد داشت؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در روزهای گذشته بازار سرمایه نسبت به سند جامع همکاری ایران و چین چندان واکنش مثبتی نشان نداده است.

علی احمد زاده اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تاثیر سند جامع همکاری ایران و چین بر بازار سرمایه، اظهار کرد: در واقع باید در این رابطه گفت این سند علل الحساب فعلا امضا شده است و ما قرارداد‌های زیادی طی سال‌های متوالی با چین امضا کرده‌ایم که هنوز آن‌ها حتی به اجرا هم در نیامدند.

او تصریح کرد: عملیاتی شدن این قرارداد بستگی به دو شرط عمده دارد که نخست می‌توان به آماده سازی فضای بین المللی و در گام بعد برداشته شدن موانع تجاری اشاره کرد، چرا که چین هنوز پول‌های بلوکه شده ایران را باز نگردانده است.


بیشتر بخوانید


این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: امضا سند جامع همکاری با چینی‌ها در بازه کوتاه مدت بر صنایع کشور اثر چندانی نخواهد داشت و به همین خاطر بازار سرمایه هم تحت تاثیر این امر قرار نخواهد گرفت.

احمد زاده اصل گفت: با توجه به مشاهدات صورت گرفته طی روزهای اخیر شاهد بودیم که بازار سرمایه هم به این سند جامع همکاری چندان واکنش مثبتی نشان نداده است.

او گفت: این قراردادی که به تازگی بسته شده حتی تاثیر چندانی بر روابط بین الملل بورس ایران و بورس شانگهای هم نخواهد داشت به سبب آنکه موانع زیادی در این بین وجود دارد که همین امر می‌تواند سدی بزرگ میان ارتباط بازار سهام دو کشور مذکور باشد.

احمدزاده اصل در پایان گفت: چین حتی با عقد این سند جامع همکاری و تصمیم به عدم تولید فولاد نیز باز هم حاضر نخواهد بود که این محصول را از ما خریداری کند به سبب آنکه قیمت تمام شده این محصول در کشور ما بسیار زیاد است، پس باید گفت سهامداران بازار سرمایه نباید چندان به عقد این سند جامع همکاری در بازه کوتاه مدت دل خوش نکنند، چون تاثیر چندان مثبتی بر بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا
۰۹:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
تا زمانی که فساد برطرف نشود ، تا زمانی که بانکها درست نشود، و تا زمانی که اقتصاد از داخل درست نشود اگر هزاران هزاران میلیارد دلار سرمایه از تمامی دنیا وارد کشور شود وضع مردم هیچ تغییری نخواهد کرد.