سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدالت، آرمان مهدوی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، گفت: عدالت، آرمان مهدوی است و امام زمان(عج) به عنوان حاکم الهی آن را به نحو اتم و اکمل اجرا می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام  نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در جلسه‌ شورای اداری شهرستان جهرم بیان کرد:  همزمان با میلاد امام عصر کلید واژه مرتبط با امام زمان (عج) حکومت عدل الهی است.

او، تصریح کرد: حق حکومت از نظر الهی، مربوط به امام زمان است و هیچ کسی حق حاکمیت ندارد مگر به افرادی که امام خود اجازه داده که این نیابت را به فقها داده‌اند.

 دژکام، ادامه داد:  تفکر لیبرالی مدعی است هر کسی از مردم رای گرفت ولو شمر یا یزید باشد صاحب حق است، اما نظام مردم سالاری دینی می‌گوید حق حکومت متعلق به خداست و در این زمینه دو کار باید انجام شده باشد یکی اینکه خدا اجازه حکومت را به فرد داده باشد و دوم اینکه مردم از وی حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس ، افزود: معتقدم ما ایرانی‌ها فانی در اراده الهی هستیم و بر اساس این مقام فناء فی الله ملت ایران، من رأیم را برای آن کسی که خدا گفته و برای خدا است به صندوق می‌اندازم که من می‌توانم کار دیگری بکنم  اما بر اساس این مقام انجام نمی‌دهم و از این بزرگتر کاری در دوران غیبت نیست.

او، اضافه کرد: آن عدالتی که بشر در تاریخ به دنبال آن بود، امام زمان (عج) می‌آورد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما اقتصاد هجدهم دنیا هستیم، اما اینکه این جایگاه در جامعه درک نشده، به این دلیل است که ما عدالت را در درون مجموعه‌هایمان نتوانستیم پیاده کنیم و عدالت در توزیع امکانات کشور کمتر بوده است.

دژکام، بیان کرد: فرمانداران و نمایندگانی که منتظر امام زمان(عج) هستند باید بیشتر برای پیشبرد توسعه متوازن شهر تلاش کنند زیرا وقتی انسان مسئولیت دارد یک جاهایی دستش می‌رسد اما پیش خدا باید جواب دهد و تلاش شود با گسترش عدالت زمینه ‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با بیان اینکه توسعه‌ متوازن یعنی از آخرین روستا تا مرکز شهر امکانات یکسانی داشته باشند، تصریح کرد: اگر مدیری دستش رسید که حق ناحق کند و نکرد آن مدیر منتظر امام زمان(عج) است.

امام جمعه شیراز، ادامه داد: بی‌عدالتی یعنی اینکه شهرداری پول را از همه بگیرد، ولی در یک منطقه خرج کند و این یعنی بی‌عدالتی که باید اصلاح شود و به دنبال توسعه متوازن باشیم که در روستا،حاشیه شهر و شهر با هم توسعه پیدا کند و مردم عدالت را احساس کنند.

دژکام امام جمعه سابق جهرم، افزود: اگر می‌گویند شهرستان جهرم در جنگ و انقلاب نقش داشته پس باید در پیشبرد عدالت هم پیشگام باشند  و برداشت ما این است که تلاش شده، اما نشان داده نشده است.

آیت الله دژکام با گلایه از نداشتن سواد قرآنی برخی شیعیان طی سال‌های اخیر، بیان کرد: در حدیث آمده که در زمان امام زمان(عج) از آموزش قرآن افراد سؤال می‌شود.

او،  بر ایفای نقش نهادها و دستگاه‌های مسئول از جمله آموزش و پرورش در این زمینه تاکید کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار واقع شده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.