سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر اسلواکی کناره‌گیری کرد

ایگور ماتوویج به‌دلیل مناقشات داخلی برسر مدیریت بحران کرونا در دولت اسلواکی درپی خرید واکسن اسپوتنیک وی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری دویچه وله آلمان اعلام کرد ایگور ماتوویج، نخست‌وزیر اسلواکی، به‌دلیل مناقشات داخلی برسر مدیریت بحران کرونا در دولت این کشور درپی خرید واکسن روسی اسپوتنیک وی، شامگاه روز یکشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

ماتوویج پس از مشاوره با روسای ۳ حزب از ۴ حزب ائتلافی تشکیل دهنده دولت این تصمیم خود اعلام کرد.

به نوشته دویچه وله ایگور ماتوویج، نخست‌وزیر اسلواکی که درپی خرید پنهانی واکسن اسپوتینک وی از روسیه به‌شدت با مخالفت احزاب ائتلافی دولت خود روبرو شده است در این باره اعلام کرد حاضر است بعد از استعفا، سمت وزیر دارایی را به‌عنوان یک وزیر عادی در کابینه اسلواکی برعهده بگیرد.

بحران کنونی دولت اسلواکی بعد از تصمیم ماتوویج برای خرید پنهانی واکسن روسی کرونا، «اسپوتینک وی» آغاز و باعث شد سایر احزاب ائتلافی در دولت خشمگین شده و خواستار استعفای او شوند.

حزب لیبرال آزادی و همبستگی از احزاب تشکیل دهنده دولت که در این توافق شرکت نداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد: از ادوارد هگر وزیر دارایی ۴۴ ساله این کشور که سمت نخست‌وزیری را برعهده خواهد گرفت حمایت خواهد کرد.

هگر از سیاستمداران جناح محافظه‌کاران مسیحی؛ قرار است دوشنبه با رئیس‌جمهور این کشور که مسئولیت تعیین نخست‌وزیر جدید را برعهده دارد دیدار کند.

احزاب تشکیل دهنده دولت این بود که ماتوویج را متهم کرده بودند واکسن اسپوتنیک وی روسیه را برخلاف تصمیم دیگر احزاب در دولت سفارش داده و خود به تنهایی در فرودگاه تحویل این محموله را برعهده گرفته بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.