سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۲ هزار قربانی به مناسبت نیمه شعبان در خراسان رضوی

مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: نیمه شعبان طرح استانی هر مسجد یک قربانی به نیت سلامتی بقیه الله (عج) و دفع بلا انجام و گوشت آن بین نیازمندان هر محله توزیع می‌شود و بر این اساس ۲ هزار قربانی در خراسان رضوی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد اسماعیلی مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت:نیمه شعبان طرح استانی هر مسجد یک قربانی به نیت سلامتی بقیه الله (عج) و دفع بلا انجام و گوشت آن بین نیازمندان هر محله توزیع می‌شود و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حداقل ۲ هزار مسجد در این طرح شرکت کنند و اگر مساجدی موفق نشدند هزینه کامل یک گوسفند را جمع آوری کنند ۲ مسجد با همدیگر این کار را خواهند کرد.

او افزود: در شهر مشهد ۲۰۰ مسجد وجود دارد که مزین به القاب امام زمان (عج) هستند که با همکاری شهرداری مشهد بسته‌های فرهنگی و حمایتی به ارزش ۱۵ میلیون ریال در این مساجد توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان ادامه داد: طرح اعزام سخنران مهدوی با همکاری بنیاد مهدویت هم از پنجم شعبان آغاز شده است که سخنرانان در ۱۰ مسجد محوری با موضوعات مرتبط با مهدویت از جمله پاسخ به شبهات و وظایف شیعیان در زمان غیبت سخنرانی می‌کنند همچنین ۱۰ نمایشگاه تخصصی کتاب با موضوع مهدویت در ۱۰ مسجد محوری تشکیل شده است.


اسماعیلی بیان کرد: نصب ۲۰۰ پرده بزرگ خیابانی در ۲۰۰ نقطه پربیننده و پر تردد شهر مشهد توسط هم سنگری‌های مسجد و همچنین پخش دعای فرج در شب ولادت امام زمان (عج) راس ساعت ۹ شب از مساجد سراسر استان و بقاع متبرک و همچنین قبل از اذان مغرب و عشا و راه اندازی کاروان‌های شادی با محوریت مساجد و همکاری بسیج از دیگر برنامه‌هایی است که در شب و روز ولادت انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام// م.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.