سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام عملیات نورد میلگرد، ریخته گری و نورد پیوسته در فولاد روهینا جنوب

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: مجتمع فولاد روهینا جنوب عملیات نورد میلگرد، ریخته گری و نورد پیوسته انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: مجتمع تولیدی فولاد روهینا جنوب عملیات نورد میلگرد، ریخته گری و نورد پیوسته انجام می‌شود که در بخش نورد میلگرد سالانه ۴۵۰ هزار تن و در بخش فولاد سازی، ریخته گری و نورد پیوسته سالانه ۴۵۰ هزار تن محصول فولادی تولید می‌شود.

او با بیان اینکه شمش خروجی از ریخته گری بدون برش وکوره میانی وارد بخش نورد شده و به میلگرد تبدیل می‌شود، افزود: این تغذیه گرم و پیوسته در تمامی مراحل موجب صرفه جویی حداقل ۳۰ درصد در انرژی مصرفی کارخانجات می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه در این مجتمع تولیدی هیچگونه پساب تصفیه نشده، چه انسانی و چه صنعتی دفع نمی‌شود و پساب تصفیه شده برای درختکاری استفاده خواهد شد، اصریح کرد: این طرح به طور مستقیم برای یکهزار نفر و به صورت غیر مستقیم برای پنج هزار نفر اشتغالزایی به همراه دارد وموجب رونق منطقه شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان سرمایه گذاری ارزی این طرح را ۱۲۰ میلیون یورو به ارزش سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مجتمع با تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی در شهرستان دزفول گامی بلند در صنعت فولاد استان و کشور است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.