سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل هجوم ملخ صحرایی به اراضی کشاورزی رامهرمز

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: کارشناسان نسبت به شناسایی کانون‌های آلوده به ملخ صحرایی اقدام و مبارزه شیمیایی شبانه کردند.

فرشاد مهرابی مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی مشاهده جمعیت بالای ملخ‌های صحرایی در روستای سرچشمه سفلی شهرستان، کارشناسان این مدیریت با همکاری نیرو‌های مردمی، بلافاصله نسبت به شناسایی کانون‌های آلوده اقدام و مبارزه شیمیایی شبانه جهت کنترل سریع این آفت در دستور کار قرار گرفت.

او بیان داشت: عملیات کانون کوبی و مبارزه فوری با استفاده از دو دستگاه سمپاش پشت تراکتوری لانس دار و سم حشره کش دلتامترین انجام و به منظور افزایش تاثیر گذاری مبارزه، سمپاشی درخت‌های بید به عنوان محل استراحت شبانه آفت در اولویت قرار گرفت.

مهرابی افزود: در ۲ سال گذشته که رامهرمز درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی بوده است با انواع روش‌های سمپاشی زمینی و هوایی با این آفت مبارزه شده است و این مدیریت و کارشناسان مجموعه با تجهیز وسایل و امکانات مورد نیاز آمادگی کامل برای مقابله با ملخ‌های صحرایی را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز تصریح کرد: ردیابی و پایش آفت ملخ صحرایی در اراضی زراعی و‌باغات، مراتع و نقاط دارای سابقه آلودگی به ملخ شهرستان رامهرمز با جدیت تداوم یافته و از کشاورزان، دامداران و سایر اقشار دعوت کرد در صورت مشاهده ملخ از طریق شماره تلفن‌های ۴۳۵۲۲۱۳۱و ۰۹۳۹۹۲۴۵۶۸۲ نسبت به اطلاع رسانی فوری به مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقدام نمایند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.