به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بیش از ۳۲۰ کشتی تجاری در ترافیک سنگین کانال سوئز معطل ماندند.
اسامه ربیع، مسئول رسیدگی به امور کانال سوئز اعلام کرد: تمام تلاش خود را برای آزاد کردن مسیر و کشتی « اور گرین» به گل نشسته در کانال سوئز انجام دادیم، اما اندازه کشتی و تعداد کانتینرهای داخل آن، وضعیت را پیچیده و سخت کرده است.
وی افزود: در حال حاضر ۳۲۱ کشتی منتظر عبور از کانال سوئز هستند و در ترافیک سنگین به وجود آمده گیر کرده اند.
ربیع تاکید کرد: مجازاتهای مالی بعد از تحقیقات در خصوص به گل نشستن کشتی «اور گرین» در این کانال اعمال خواهد شد.
مسئول رسیدگی به امور کانال سوئز خاطر نشان کرد: وزش باد و شرایط آب و هوایی دلیل اصلی زمین گیر شدن کشتی «اور گرین» نبوده و احتمالا خطاهای فنی و انسانی رخ داده است. همچنین آزادسازی کشتی تا دو روز آینده انجام خواهد شد.
به گفته کارشناسان این حادثه تا به امروز حدود ۴۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی زیان وارد کرده که در نوع خود چشمگیر است.
بر اساس تحلیلهای مرکز «لوید لیست»، بر اثر این حادثه ترافیک دریایی به طور روزانه در ضلع غربی کانال به حدود ۵.۱ میلیارد دلار و در قسمت شرقی به حدود ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است.
کشتی کانتینر دار بزرگ به وزن بیش از ۲۰۰ هزار تن در حالی که در ۲۳ مارس از چین به هلند میرفت در کانال سوئز به گل نشست.
کانال سوئز به طول ۱۹۲ کیلومتر یکی از راههای اصلی حمل و نقل دریایی میان کشورهای آسیایی و اروپاست که روزانه حدود ۵۰ کشتی از آن عبور میکند.
انتهای پیام/
راه حل: کانتینرهارو از کشتی خالی کنند البته به اندازه ای که کشتی از گل بلند بشه که چند ماه زمان میبره
راه حل: بهترین راه حلش اینکه دماغه کشتی رو ببندند به کشتی های عقبی و انتهای کشتی رو به کشتی های جلویی
با حرکت کشتی ها، این کشتی هم جابجا میشه
بهتر بود بگید ایرانیان کانال کندن و در زمان داریوش هخامنشی
چرا همیشه زحمت یک ملت به گردن یک نفر یا یک ایل نوشته میشه
آروم نمی ش شینیم....