سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط آزاد نمودار کرونا در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استان خراسان رضوی از نظر کاهش کرونا با یک رتبه صعود در رتبه سوم کشور قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون خراسان رضوی از نظر کاهش کرونا پس از استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در رتبه سوم قرار دارد.


او افزود: تعداد موارد جدید بستری شده و کل بستری‌شدگان کرونایی در استان خراسان رضوی طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن تغییر محسوسی نداشته اما برای هفته‌های آتی با توجه به افزایش نتایج مثبت آزمایشات پی.سی.آر در موارد سرپایی و بستری، احتمال افزایش کرونا در این استان احساس می‌شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی روزانه ۱۳۰ نفر، تعداد کل بستری‌شدگان ۴۸۰ نفر و تعداد بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان حدود ۱۷۰ نفر می‌باشد که تغییر چندانی نسبت به دو هفته قبل نداشته است.


قلیان بیان کرد: در حال حاضر نتیجه مثبت آزمایشات کرونا بین مراجعان سرپایی و بستری در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی داشته است به طوریکه نتیجه مثبت آزمایشات پی.سی.آر در بخش سرپایی از ۱۱ به ۲۲ درصد و در بخش بستری از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش دارد.


او تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی با مشاهده علائم به علت درگیری‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی را از علل احتمالی افزایش نتیجه مثبت آزمایشات پی.سی.آر عنوان کرد و تصریح کرد:  از مردم تقاضا داریم به محض مشاهده علائمی مانند تب، سردرد، ضعف و مشکلات دستگاه گوارش به مراکز منتخب کرونا مراجعه کنند.

انتهای پیام// ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.