سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز غیر واقعی تنظیم بازار مرغ را بر هم زده

خرید بیش از نیاز مردم بازار مرغ را داغ کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در کارگروه تنظیم بازار با اشاره به اینکه ۸۸ واحد مرغ داری در استان فعال است، ادامه داد: میزان تولید گوشت مرغ در سال ۹۲، هفت هزار و ۶۰۰ تن بوده که این مقدار به ۲۰ هزار تن در سال ۹۸ رسیده است و در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت تولید شد.

یوسفی افزود: سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان ۱۸ کیلوگرم بوده که اکنون به ۳۱ کیلوگرم رسیده است که یکی از عوامل این افزایش مصرف را می‌توان گرانی گوشت قرمز دانست.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به افزایش تقاضا و نیاز مردم، مجوز‌هایی برای توسعه واحد‌های کوچک پرورش مرغ ارائه شده و واحد‌های جدیدی نیز راه اندازی خواهند شد، عنوان کرد: تا پایان فروردین ماه جاری سه تا چهار واحد پرورش غیرفعال به چرخه تولید می‌باز می‌گردند.

به گفته‌ی یوسفی تا ۴۵ روز آینده ۹۴۸ تن مرغ در استان تولید می‌شود که تولید ۳۸ تن در روز وجود خواهد داشت.
یوسفی کمبود مرغ در بازار را در نتیجه کمبود نظارت‌ها دانست و گفت:باید نظارت‌ها بر بازار توزیع و عرضه مرغ افزایش بیشتری داشته باشد.

جو روانی دلیل عمده خرید مرغ مازاد

بدری مدیر کل امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت:اختلاف قیمت مرغ در استان‌های همجوار یکی از عوامل خرید بیش از حد نیاز و خروج از استان بوده است.

بدری افزود:با بررسی‌های انجام شده مشخص شد خروج مرغاز استان نه با ماشین‌های یخچال دار بلکه با ماشین‌های خطی و تاکسی زرد‌ها انجام می‌شود.

او یکی دیگر از عوامل تقاضای بیش از حد بازار را رستوران‌ها و اقامت‌های بومگردی دانست که از سمهیه اختصاصی خود استفاده نکرده و به خرید مرغ تنظیم بازار اقدام کرده اند.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی هم در پایان این نشست گفت:با توجه به تعطیلات و رفت و آمد‌ها افزایش سرانه مصرف گوشت سفید را شاهد هستیم.

شجاعی عنوان کرد:قیمت مرغ و نحوه توزیع آن در مواردی منجر به گلایه مندی مردم شده که بحق است.

استاندار خراسان شمالی افزود:در خصوص مرغ قطعه بندی مقرر شده مرغ از استان‌های همجوار وارد شود.

انتهای پیام/دانش طلب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.