سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احترام پل قوسی تقاطع ولایت به زمین

مدیر زیباسازی و بهسازی شهری شهرداری کرمانشاه گفت : امشب ساعت ٢٠ و ۳۰ دقیقه و همزمان با شهر‌های جهان، پل قوسی تقاطع ولایت در شهر کرمانشاه به احترام زمین یک ساعت خاموش می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حرکت جهانی «ساعت زمین» رویدادی بین‌المللی است که برای احترام گذاشتن هر چند نمادین به طبیعت، محیط زیست و زمین با یک ساعت خاموشی لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری همانند تمامی برنامه‌های نمادین حمایتی برای جلب توجه کشور‌های مختلف به اهمیت انرژی و محیط زیست برگزار می‌شود.

«ساعت زمین» رویدادی است که از یک ایده ساده شروع شده و نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ مطرح شد. در زمانی که این حرکت مطرح شد، ۲.۲ میلیون نفر از ساکنان سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند و به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهر‌های دیگر جهان این رویداد را به تصویب رساندند که اکنون به بزرگترین کمپین محیط زیستی جهان تبدیل شده است.

این رویداد همه ساله در آخرین شنبه ماه مارچ میلادی از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی برگزار می‌شود که در کشور‌های بزرگ دنیا به نشانه همراهی با این کمپین بین‌المللی، نماد‌های شهری در شهر‌های مختلف جهان در زمان برگزاری این پویش خاموش می‌شود.

احسان احمدی‌نصر، مدیر زیباسازی و بهسازی شهری شهرداری کرمانشاه از مشارکت در این پویش جهانی خبر داد و گفت: پل قوسی تقاطع ولایت به احترام زمین یک ساعت خاموش می‌شود.

او ادامه داد: در راستای حمایت از انرژی‌های زمینی، شهرداری کرمانشاه همگام با رویداد جهانی، امشب و در آخرین شنبه از ماه مارس اقدام به خاموش کردن یکی از نماد‌های شهر خواهد نمود.

مدیر زیباسازی و بهسازی شهری شهرداری کرمانشاه افزود: یکی از دو هدف هزاره، پرداختن به محیط زیست است، در همین راستا و علی‌رغم قدرت و تسلط بشر بر زمین، اما همچنان مدیون منابع است و از آنجا که شهرداری کرمانشاه خود را دوستدار محیط زیست می‌داند و در اجرای پروژه‌ها با تمام توان دستورالعمل‌های محیط زیست را رعایت می‌کند.

او افزود: امشب ساعت ٢٠ و ۳۰ دقیقه و همزمان با شهر‌های جهان، پل قوسی تقاطع ولایت در شهر کرمانشاه یک ساعت خاموش خواهد شد.

او ادامه داد: از مردم شریف کرمانشاه دعوت می‌کنیم که در این یک ساعت و همزمان با مردم جهان، چراغ‌های اضافه و وسایل برقی خود را به احترام زمین خاموش کنند.

احمدی‌نصر گفت: بی‌شک زمین یک میراث معنوی است که باید در جهت پاسداشت حفظ منابع تمام تلاش خود را بکار گیریم، باشد که این میراث را بدرستی برای آیندگان حفظ کنیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.