سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۸ درصدی اهدا کنندگان خون در فارس/نیازمند تمام گروه‌های خونی هستیم

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه مراکز انتقال خون فارس در ایام نوروز۱۴۰۰ پذیرای اهدا کنندگان است، از مردم درخواست کرد که اهدای خون را فراموش نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود ترابی با بیان اینکه در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناپایدار ذخیره خونی مردم نوعدوست استان درایام نوروز اهدای خون به بیماران نیازمند را فراموش نکنند.

او افزود: در این روز‌ها که شیوع گسترده ویروس کرونا یکی از دلایل جدی در کاهش حضور و اهدای خون مردم است، اما مراکز اهدای خون به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استاندارد قرار دارد و مردم نگران مراجعه به مراکز اهدای خون نباشند.

مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به فعالیت ۷ پایگاه انتقال خون ثابت در ۷ شهرستان از جمله فسا، جهرم، آباده، لارستان، داراب، مرودشت و کازرون ادامه داد: شهروندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

ترابی با اشاره به کاهش اهدای خون، تصریح کرد: کرونا باعث افت ۳۰ درصدی مراجعات اهدای خون در نرم جهانی شده است که خوشبختانه در کشور ایران و در استان فارس کاهش مراجعات حدود ۸ درصد بوده است و این عدد با توجه به اینکه ما در استان حدود ۱۶۰ هزار واحد خون در سال مورد نیاز است، عدد قابل توجهی است.

او ضمن قدردانی از سرمایه‌های اصلی انتقال خون که با اهدای خون سالم سلامتی بیماران را تضمین می‌کنند، عنوان کرد: پایگاه آسیاب قوامی در خیابان قصرالدشت از ساعت ۸ تا ۱۹:۴۵ و پنجشنبه و جمعه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۹، پایگاه میدان نمازی همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹:۴۵و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۹۱۳ آماده خونگیری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.