سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ان بی سی نیوز: نگرانی‌های جدیدی درباره عوارض واکسن آسترازنکا وجود دارد

نگرانی‌های جدیدی درباره میزان اثربخشی و همچنین عوارض واکسن ضد کرونای آسترازنکا در آمریکا مطرح شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه «ان بی سی نیوز»، در حالی که آمریکا تلاش می‌کند مردم این کشور را (در برابر ویروس کرونا) واکسینه کند، نگرانی‌هایی درباره جدیدترین واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) وجود دارد. این شرکت روز دوشنبه اخباری از نتایج آزمایش‌های بالینی اش در آمریکا منتشر کرد: کارآمدی ۷۹ درصدی در برابر کووید-۱۹.

اما مؤسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) اعلام کرد درباره داده‌های اولیه نگران است. این مؤسسه افزود آسترازنکا ممکن است از اطلاعات تاریخ گذشته استفاده کرده باشد که ممکن است دیدگاهی ناقص درباره داده‌های کارآمدی ارائه کرده باشد.

آسترازنکا پس از آنکه بیش از ده کشور به دلیل نگرانی درباره تشکیل احتمالی لخته خون، استفاده از آن را موقتاً به حال تعلیق درآوردند، با موشکافی و تحقیقات مواجه شد. اکثر کشور‌ها تزریق این واکسن را از سر گرفته اند. مؤسسه ملی بهداشت اکنون از این شرکت خواسته است با مقامات بهداشتی آمریکا همکاری کند.

آنتونی فائوچی (Anthony Fauci) مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور آمریکا گفت: «به شما اطمینان می‌دهیم که سازمان غذا و دارو (FDA) هر جنبه این داده‌ها را موشکافی خواهد کرد.»

با شیوع نسخه‌های واگیردار (ویروس کرونا) و مسافرت تعداد بی سابقه‌ای از آمریکایی‌ها در تعطیلات بهاری، این مسئله باعث افزایش نگرانی درباره تعداد فزاینده کووید-۱۹ در برخی ایالت‌ها شده است.

برخی آمریکایی‌ها وارد مقصد‌هایی مانند میامی می‌شوند، جایی که خیابان‌ها در شب مملو از مردم است.

طی آخر هفته، پلیس از شیوه‌های افراطی استفاده کرد. آن‌ها برای کنترل کردن جمعیت، نیرو‌های ویژه مستقر و گلوله‌های فلفل شلیک کردند.

مقامات از آمریکایی‌ها خواستند صبور باشند. روشل والنسکی (Rochelle Walensky) مدیر «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها» آمریکا گفت: «من نگرانم که اگر اکنون اقدامات صحیح انجام نشود، افزایش اجتناب ناپذیر دیگری {را در ارتباط با مبتلایان به کووید-۱۹} خواهیم داشت.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.