سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلینکن: اختلافات نورد استریم تاثیری بر روابط ما و آلمان نخواهد داشت

وزیر امور خارجه آمریکا اختلافات بر سر پروژه نورد استریم ۲ را بر روابط واشنگتن و برلین بی‌تاثیر خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا اختلافات این کشور و آلمان بر سر پروژه گازی نورد استریم ۲ را بر همکاری میان دو کشور بی‌تاثیر اعلام کرد.

بلینکن در مصاحبه با یورونیوز گفت: «واضح است که آلمان متحد دیرینه ماست. هر دو طرف هر روز برای بهتر کردن روابط بر سر مسائل مختلفی تلاش می‌کنند.»

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «این مسئله که ما بر سر پروژه نورد استریم ۲ اختلاف داریم، که بسیار هم مهم است، بر کلیت راوبط دو جانبه ما تاثیر نخواهد داشت.»

این مقام ارشد آمریکا همچنین اعلام کرد: «رئیس جمهور بایدن این پروژه را بد دانسته و گفته است توافق بر سر آن برای اروپا، آمریکا و متحدانشان بد خواهد بود.»

این اظهارات بلینکن در واکنش به مقاله یک روزنامه آلمانی بیان شده که در آن اعلام شد: «آلمان از اینکه آمریکا همچنان قصد تحریم پروژه نورد استریم را دارد، پریشان است.»

پیشتر بلینکن در نشست ناتو با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود از احتمال تحریم پروژه نورد استریم ۲ از سوی واشنگتن خبر داده و گفته بود: «تحریم نورد استریم ۲ محتمل است و در مخالفت آمریکا با این پروژه هیچ شکی نیست.»

به تازگی نیز گروهی متشکل از ۴۰ سناتور جمهوری خواه در نامه‌ای به جو بایدن پروژه نورد استریم ۲ را نقض آشکار قوانین آمریکا دانسته و تحریم‌های بیشتر در این خصوص را خواستار شدند.

سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.