سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دژکام:

سومین حرم اهل بیت در نیمه شعبان باید انتظار واقعی را نشان دهد

امام جمعه شیراز گفت: گوشه و کنار این شهر در روز نیمه شعبان باید معلوم شود که شهر سربازان امام زمان و شهر منتظران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک میلاد حضرت ولیعصر (عج) اظهار داشت: در این روز بزرگ حتی با نصب یک پرچم می‌توانیم ارادت خودمان را نسبت به امام زمان نشان دهیم.

او با بیان اینکه گوشه و کنار این شهر در روز نیمه شعبان باید معلوم شود که شهر سربازان امام زمان و شهر منتظران است، گفت: برای بنده خیلی جالب بود که در روز‌هایی که بحث دفاع از حریم حرم‌های اهل بیت در عراق و سوریه مطرح بود، ۸۰۰ جوان شیرازی برای دفاع از حریم اهل بیت ثبت نام کردند. این افراد باید در نیمه شعبان ارادت خود را نسبت به حضرت ولیعصر نشان دهند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما عقیده داریم که دشمنان هرچه که حیله و دشمنی بکنند امام زمان ظهور خواهند کرد و دولت کفر و استکبار تمام خواهد شد، افزود: این وعده قرآن کریم است که می‌فرماید: "یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم" کافران می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند.

او بیان کرد: روز‌های نخست اشغال عراق را به یاد بیاورید توسط نیرو‌های آمریکایی را که از برخی نیرو‌های اسیر عراقی می‌پرسیدند محل اختفای امام زمان شما کجاست؟ این بدبخت‌ها فکر کردند اینگونه می‌توانند نور امام زمان را خاموش کنند، اما نور ولایت کل عالم را درخواهد نوردید.

دژکام با بیان اینکه این مسیر مشکلاتی دارد و جز با صبر نمی‌شود این مسیر را طی کرد و به ظهور رسید، بیان کرد: این صبر، از آن صبر‌های معمولی نیست. می‌فرمایند در آخرالزمان کار برای مومنان و منتظران سخت می‌شود. خدا همه ما را امتحان می‌کند و صبر می‌کند چراکه می‌خواهد اگر حتی یک نفر می‌تواند هدایت شود، نهایتا هدایت یابد و حتی اگر یک نفر هست که در دلش نفاق هست، نهایتا از صف مومنان جدا شود.

او عنوان کرد: دل همه ما باید گرم باشد که آن کس که گسترش دهنده عدالت است و خلیفه الله هست، بالاخره می‌آید و جهان را روشن می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.