سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هزار و ۲۰۰ تُن کالای اساسی در نیکشهر توزیع شد

فرماندار نیکشهر با بیان اینکه هیچ کمبودی در بخش توزیع کالاهای اساسی نداریم گفت: هزار و ۲۷۰ کالا با همکاری استانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادها طی یک سال گذشته در این شهرستان توزیع شده است.

ضیاء‌الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در بحث تامین و توزیع این کالاها جا دارد از پیگیری های مسوولان در رده‌های مختلف استانی و ملی قدردانی شود.

او  تاکید کرد: با تدابیر انجام شده و هماهنگی‌ها لازم کمبود کالای اساسی در شهرستان نیکشهر نداریم و انواع کالاهای اساسی به طور مستمر جذب و سریعا توزیع می‌شود.

فرماندار نیکشهر بیان کرد: برخی مواقع مردم به دلیل جَو ایجاد شده احساس می‌کنند ممکن است کالای اساسی به آنها نرسد و حتی این موارد نیز بررسی شده و با جذب کالای بیشتر و توزیع مناسب، دغدغه مردم مرتفع شده است.

او به تامین انواع کالای اساسی اشاره و تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۸۰ تُن مرغ زنده با نرخ مصوب جذب و توزیع شده و از چهار هزار و ۳۸۰ تُن سهمیه سالانه گاز مایع ۶۶ درصد آن جذب و توزیع شده است.

هاشمزهی ادامه داد: در یک سال اخیر نسبت به مشابه سال قبل شاهد افزایش ۳۰۰ تُنی سهمیه گاز مایع و همچنین ۱۴۳ تُنی سهمیه آرد هستیم و این اقدامات برای رضایتمندی مردم انجام می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیکشهر گفت: طی یک سال اخیر برای تنظیم بازار ۴۲۹ تُن شکر با نرخ دولتی، ۲۱۱ تُن برنج هندی، ۱۵۸ تن مرغ منجمد، ۳۲۸ تن روغن و ۳۹ تن گوشت قرمز در شهرستان نیکشهر توزیع شده است.

جان‌محمد هوت بیان کرد: میوه شب عید نیز تامین شده و هم‌اینک میزان ۱۰ تُن میوه، شامل سیب درختی و پرتقال با نرخ مصوب در حال توزیع است.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش تردد و جلوگیری از ایجاد صف، تمامی کالاهای اساسی به مقدار لازم در مراکز بخش‌های مرکزی، بِنت، آهوران و اِسپکه شهرستان نیکشهر در حال توزیع است که این اقدامات نقش مهمی در توزیع عادلانه و بهره‌مندی همه اقشار به ویژه مردم محروم و کم درآمد داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیکشهر ادامه داد: تعداد سه هزار و ۸۴۰ بازرسی از واحدهای صنفی در یک سال اخیر انجام شده و ۱۳۱ واحد صنفی متخلف شناساسی و از سوی تعزیرات حکومتی محکوم به پرداخت ۵۵۱ میلیون تومان جریمه شده‌اند.

هوت افزود: هم‌اینک بیش از ۲۰ تُن روغن در انبارها موجود بوده و هیچ صفی برای دریافت روغن در این منطقه ایجاد نشده است.

او به جذب ۲ هزار و ۸۸۹ تُن گاز مایع اشاره و اظهارداشت: به زودی جایگاه تاسیسات گاز جدید نیز در نیکشهر راه اندازی می شود و بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.

شهرستان نیکشهر با ۳۹۵ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.