سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه هنر نمایش از اولویت‌های اصلی فرهنگ و ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: توسعه هنر نمایش از جمله سرفصل‌های اصلی این اداره کل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنر نمایش به‌عنوان یک امر زیبا، خردورز و توسعه بخش همواره ابزاری موثر در اشاعه فرهنگ صحیح و ایجاد تدبر بوده و هفتم فروردین مطابق با ۲۷ مارس به‌عنوان روز جهانی تئاتر و روز ملی هنر‌های نمایشی نام‌گذاری شده است.

او افزود: تئاتر به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب در زمره انسانی‌ترین هنر‌های جهان است و با بهره بردن و ترکیب هنر‌های گوناگون، قدرت تاثیرگذاری بی‌نظیری دارد.

نبی زاده بیان کرد: سالی که گذشت برای اهالی تئاتر خراسان جنوبی سالی سخت، اما پرتجربه بود و در ایامی که مردم درگیر بیماری کرونا شدند، هنرمندان نمایشی استان پای کار مانده و اجازه ندادند چراغ این هنر فاخر خاموش شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در این شرایط چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی نیز همانند سال‌های گذشته با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار شد و در طول سال نیز شاهد اجرای چندین تئاتر در این بستر بودیم.

او ادامه داد: راه یابی تئاتر "زال سپیدموی" به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی از دیگر افتخاراتی بود که پارسال برای هنر‌های نمایشی استان کسب شد.

نبی زاده تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اعتماد به فعالان هنر تئاتر این استان، تمامی توان خود را برای توسعه این هنر ارزشمند به کار بسته است و توسعه هنر نمایش در ابعاد انسانی، منابع و فضا‌ها از جمله سرفصل‌های اصلی این اداره کل است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.