سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نسبت به روند افزایشی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:در چند روز گذشته روند افزایشی تعداد مبتلایان به بیماری منحوس کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری کاملاً مشهود بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با هشدار نسبت به روند افزایشی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ برای اولین بار طی چهار ماه اخیر، موارد مثبت سرپایی ابتلا به کووید_۱۹ در استان سه رقمی شد.

او افزود: دیروز هم در میان مراجعین مشکوک به بیماری کووید_۱۹ در موارد سرپایی جواب تست حدود ۸۰ نفر مثبت گزارش شد و ۱۶ نفر نیز در بخش بستری ابتلای قطعی به بیماری را تجربه کردند.

شیرانی اضافه کرد: به طور متوسط روزانه برای حدود ۳۰ نفر از کسانی که در تماس نزدیک با بیماران بودند و یا فاقد علامت بیماری هستند تست رپید انجام میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطر نشان کرد: علاوه بر آمار فوق، روزانه به طور متوسط نتیجه تست حدود ۲۰ نفر در نمونه گیری‌های رپید مثبت گزارش می شود.

شیرانی افزود: آمار کنونی نتیجه رفتار اجتماعی مردم طی یک هفته اخیر بوده است، بر این اساس در ۱۰ روز گذشته به رعایت موارد بهداشتی به خوبی توجه نشده و افزایش تماس‌های مردمی، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن بهداشت باعث افزایش بیماری
شده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی ادامه داد: تجربه نشان داده که همیشه افزایش موارد سرپایی پس از یک تا دو هفته منجر به افزایش موارد بستری و فوتی ناشی از این بیماری خواهد شد.

او در پایان از مردم خواست؛ همچنان استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را برای ایجاد امنیت سلامت در جامعه جدی بگیرند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.