سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

دستگیری سارق با همکاری شهروندان و حضور به موقع پلیس در زاهدان /دستگیری قاتل فراری در فنوج

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل فراری، در عملیات کارآگاهان پلیس فنوج

قاتل فراری که طی یک درگیری در یکی از محلات فنوج، فردی را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود، در تحقیقات کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در اسفند ماه سال جاری گزارشی از به قتل رسیدن فردی در محل نگهبانی یک ساختمان در حال ساخت در شهرستان فنوج به پلیس اعلام و بلافاصله بررسی موضوع از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان آغاز شد.

او  افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه و پس از بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد مردی ۵۵ ساله با ضربات متعدد چاقو مورد جراحت قرار گرفته که با توجه به شدت جراحت و خونریزی وارده وی در همان محل فوت کرده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از همان دقایق اولیه تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی قاتل یا قاتلین به صورت ویژه آغاز و سرانجام هویت قاتل شناسایی و مشخص شد متهم پس از ارتکاب این جنایت به مکانی نامعلوم گریخته است.

سردار طاهری در ادامه گفت: در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل فراری دریکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و متهم در یک عملیات غافلگیرانه پس از ۱۵ روز فرار دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد که قاتل در روز حادثه به علت یک سری اختلافات مالی با مقتول درگیر و پس از وارد کردن چند ضربه چاقو به گردن و قفسه سینه او از محل متواری شده است.

او  در ادامه گفت: با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده متهم به این قتل اعتراف و با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان با تأکید بر اینکه هیچ گونه عمل خلاف قانون و هنجارشکنانه‌ای از چشمان تیز بین پلیس و قانون دور نخواهد ماند، از شهروندان خواست تا سعی کنند اختلافات خود را با دیگران تا جای ممکن با میانجی گری بزرگان و ریش سفیدان برطرف و یا از طریق مراجع قضایی اقدام کنند تا دیگر شاهد این گونه وقایع تلخ نباشیم.

کشف ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گوشت مرغ قاچاق درخاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گوشت مرغ قاچاق، درعملیات مشترک ماموران پاسکاه "کاروندر" و یگان تکاوری این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی  اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم و پیشگیری از توزیع خارج از شبکه، ماموران پاسگاه کاروندر و یگان تکاوری شهرستان خاش در عملیاتی مشترک یک دستگاه کامیونت حامل گوشت مرغ قاچاق را در جاده خاش -ایرانشهر توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی ۲ تن ۵۰۰ کیلو مرغ که به صورت قاچاق و با هدف توزیع خارج از شبکه و بدون مجوز قانونی و شبکه دامپزشکی حمل می‌شد کشف گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به دستگیری ۲ نفر در رابطه گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش مرغ‌های قاچاق کشف شده بیش از ۷۵۰ میلیون ریال میباشد.

سرهنگ کوچکزائی تصریح کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

انهدام باند حرفه‌ای سرقت سیم برق در دشتیاری

دشتیاری" از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان کابل‌های برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی اظهار داشت: در پی شکایت شهروندان و اداره برق شهرستان مبنی بر سرقت کابل‌های برق یکی از مناطق شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تخصصی ۳ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: با هماهنگی قضائی هر ۳ سارق در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۲۰۰ متر کابل برق مسروقه و قیچی مخصوص برش سیم برق کشف شد.

سرهنگ صیاد اربابی در ادامه گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله پلیس، به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه تحقیقات به ۶ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

او  در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست در خصوص سرقت‌های سیم برق که باعث ایراد خسارت به زیر ساخت‌ها و اموال عمومی میشوند حساس بوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل قتل مسلحانه مرد سیب و سورانی، پس از ۳ سال فرار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "سیب و سوران"، عامل قتل مسلحانه مرد سیب سورانی پس از ۳ سال فرار به دام افتاد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان،اظهار داشت: در آبانماه سال ۱۳۹۶ در پی قتل مسلحانه جوانی ۲۶ ساله، در یکی از روستا‌های شهرستان سیب و سوران موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان سیب و سوران با حضور در محل قتل و تحقیقات گسترده میدانی، عامل این جنایت را شناسایی و مشخص شده که این فرد به دلیل یک سری اختلافات قبلی طی یک نزاع این جوان را با شلیک چند گلوله سلاح کلاش به قتل رسانده و به مکانی نامعلوم گریخته است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که در صدد دستگیری قاتل فراری بودند، چند روز قبل اخباری مبنی بر حضور مجدد قاتل در استان و ترددش در سطح شهرستان سراوان به دست آورده و تحقیقات گسترده خود را برای شنایی مخفیگاه او آغاز کردند.

سردار طاهری در ادامه گفت: در نهایت با تلاش شبانه روزی پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از روستا‌های شهرستان سراوان شناسایی، و متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه پس از ۳ سال فرار دستگیر شد.

او  با اشاره به اعتراف متهم به جنایت ارتکابی خاطر نشان کرد: عامل این جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق با همکاری شهروندان و حضور به موقع پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از دستگیری یک سارق با همکاری شهروندان و حضور به موقع پلیس خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان  اظهار داشت: عصر دیروز در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام اینکه راننده یک دستگاه سواری پراید، قصد سرقت اموال شهروند را دارد، بلافصله مأموران گشت انتظامی در صحنه حاضر شدند.

او  افزود: با حضور مأموران در صحنه و با کمک شهروندان فرد مذکور دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان خاطر نشان کرد: تحقیقات تخصصی پلیس برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با این پرونده ادامه دارد.

سرهنگ سعادتی در پایان ضمن قدر دانی از شهروندان تأکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی عزمی جدی دارد.

واژگونی اتوبوس در محور" زاهدان- بم "

واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری، در محور" زاهدان- بم "، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان بیان داشت: شب گذشته یک فقره واژگونی خودرو، در کیلومتر ۱۸۰ محور "زاهدان- بم" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا با ۲۱ نفر سر نشین از جاده خارج و واژگون شده است.

سرهنگ بهروزی زاده تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه یک نفر که از مالکان اتوبوس بوده در دم فوت و ۲ مسافر نیز به شدت مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به اینکه ۱۶ نفر از سرنشینان اتوبوس نیز به صورت سطحی مجروح و توسط نیرو‌های امدادی در محل به صورت سرپایی مداوا شده اند، خاطر نشان کرد: علت تامه وقوع این حادثه نقص فنی خودرو (قفل شدن ناگهانی فرمان اتوبوس) اعلام شده است.

توقیف ۶۴ هزار لیتر بنزین قاچاق در سیستان و بلوچستان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "سیب و سوران" ۶۴ هزار لیتر بنزین قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "سیب و سوران" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "خاش- پسکوه" به ۲ دستگاه کشنده سوخت کش مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو ها، در بازرسی از آن‌ها مقدار ۶۴ هزار لیتر بنزین قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه قاچاق کالا و سوخت، حیات اقتصادی کشور را تهدید میکند، بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

توقیف محموله ۱۰ تنی، روغن خوراکی در"ایرانشهر"

 فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۱۰ تن روغن مایع خوراکی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا " فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: روز گذشته ماموران ایستگاه بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور " ایرانشهر – بزمان" به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی، پس از متوقف کردن خودرو و هدایت آن به داخل ایستگاه، در بازرسی از آن ۱۰ تن روغن مایع خوراکی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: ارزش تقریبی این محموله توسط کارشناسان اداره گمرک استان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا باعث وارد شدن ضربه به اقتصاد کشور می‌شود از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

توقیف یک هزار و ۶۳۰ حلقه لاستیک قاچاق قبل از رسیدن به مقصد

 با تلاش مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر بیش از یک هزار و ۶۳۰ حلقه لاستیک خودروی قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سردار "احمد طاهری " فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر " با اشراف اطلاعاتی خود از انتقال یک محموله بزرگ لاستیک قاچاق، از مبدأ بندر چابهار به مقصد مناطق مرکزی کشور، از طریق محور‌های مواصلاتی آن شهرستان مطلع شدند.

او  افزود: مأموران با رصد و کنترل محور‌های مواصلاتی، سرانجام روز گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور" ایرانشهر – بم "، کامیون حامل لاستیک‌های قاچاق را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازرسی از کامیون توقیف شده، یک هزار و ۶۳۶ حلقه لاستیک قاچاق کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: ارزش تقریبی محموله توقیف شده توسط کارشناسان اداره گمرک استان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

او  خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، پدیده قاچاق را یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.