سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

منو بشناس نمایشی از وحدت ایران و ایرانی

قائم مقام موسسه هنری ماوا گفت:هدف از تولید منو بشناس، نمایش وحدت ملی با وجود تنوع قومی و نژادی مردم ایران بود.

احسان خداپرست قائم مقام موسسه هنری ماوا در گفت و گو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اثر تازه منتشر شده منو بشناس گفت:ما قبل از تولید این اثر، کار دیگری را با حضور تعدادی از خوانندگان خوش ذوق کشورمان آقایان یغمایی، رضا صادقی،حامد همایون و حجت اشرف زاده به نام ایران جان تولید کردیم که خداروشکر مورد استقبال بسیاری از مردم و عزیزان قرار گرفت.

وی افزود:مدتی بود که نبودن امید در بین مردم دغدغه بسیاری از ما شده بود از همین رو، برای دوباره جوانه زدن بذر امید در دل های مردم، به فکر اجرایی کردن پیشنهاد میثم حسنی تهیه کننده خوب قطعه منو بشناس افتادیم.

خداپرست بیان کرد:تولید قطعه منو بشناس فقط در حد حرف بود اما با کمک تیم خوب گروه و هنرمندان عزیز کشورمان، روند تولید این اثر با وجود سختی های بسیار، با موفقیت پیش رفت.

وی ادامه داد:هدف از تولید این کار این بود که بار دیگر ایران و مردمانش را به دنیا معرفی کنیم.سعی کردیم که در عین نمایش تفاوت مذهب و قومیت مردم، نشان دهیم که ساکنان ایران زمین با هر دین، آیین و زبانی در کنار هم آزادانه زندگی می کنند.این اثر به خوبی نمایانگر سبک زندگی مردم ایران است و به خوبی گویای این است که ما در هیچ مرحله از تاریخ سرزمین مان به دنبال جنگ نبوده،نیستیم و نخواهیم بود اما زمانی که کسی قصد دست درازی به میهن و ناموس مان را داشته باشد، ساکت نمی نشینیم و برای خاکمان جان می دهیم.در واقع منو بشناس، نمایشی از هویت و تاریخ ایران است و می توان گفت حضور ۴۰ خواننده با قومیت های مختلف در کنار، خود نمایشی از وحدت و یکپارچگی مردم ایران است.

خداپرست بیان کرد:هماهنگ کردن و حضور ۴۰ خواننده در این کار بسیار دشوار بود اما وقتی که پای ایران و وحدت ایرانی به میان آمد، همه هنرمندان دست یاری دادند و تا انتهای مسیر، همراه ما بودند.

وی اظهار کرد:تنظیم و هماهنگی این کار پروسه ی پیچیده ای بود که دوستان خوبمان در این کار مثل محمد اولاد کارگردان این کار، ۲۴ ماه شبانه روز تلاش کردند تا کاری تولید شود که در نهایت حال دل مردم را خوب کنند.

خداپرست در پایان گفت:شاید در مورد این کار تصور شود که بودجه هنگفتی در میان بوده، اما باید گفت که بسیاری از هزینه های این پروژه حتی کمتر از قطعاتی است که خود این هنرمندان تولید می کنند که با حمایت های سازمان اوج به سرانجام رسید.

بزرگترین اتفاق تاریخ موسیقی ایران

تهیه کننده قطعه منو بشناس گفت:بزرگترین پروژه تاریخ موسیقی ایران،منو بشناس است که سومین اجرای گروهی در دنیا به شمار می رود.

میثم حسنی تهیه کننده منو بشناس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:ایده ساخت این کار به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب شکل گرفت.ایده ای که هنرمند خوب کشورمان فرزاد فرزین آن را مطرح کرد. شاید در نگاه اول هماهنگی ۴۰ خواننده کار سخت و دشواری به نظر می رسید به همین خاطر برای اجرا کردن این اثر درخواست از بسیاری از نهاد ها و ارگان ها درخواست کمک کردیم که متاسفانه پای کار نیامدند و دست ما را در این مسیر نگرفتند.

وی افزود:در نهایت با کمک سازمان اوج، موسسه ماوا آقای بهروز صفاریان، احمد امیرخلیلی شاعر این قطعه و فرزاد فرزین آهنگساز این اثر، کار را در تابستان ۹۷ شروع کردیم و در مدت دو سال و نیم آن را به انتها رساندیم.

تهیه کننده منو بشناس گفت:هدف ما از تولید این کار این بود که یک اثری تولید شود که همه آن را دوست داشته باشند فرقی نمی کند با هر طیفی از خواسته و علایق.در این کار سعی شد که همه ی افراد با هر سلیقه ای در نظر گرفته شوند تا رضایتی کامل به دست بیاید.البته که در این روزها شاهد استقبال بسیار خوبی از مردم بودیم که خداروشکر از کار راضی بودند و این رضایت قطعا محصول کاری است که از ابتدا برای مردم تولید شده است.

حسنی در پایان اظهار کرد:به نظر من این پروژه،بزرگترین اتفاق تاریخ موسیقی ایران به شمار می رود. در دنیا، این سومین کاری است که به این شکل تولید شده البته که نه با این تعداد زیاد هنرمندان.پروژه ای که حس وطن پرستی، نوع دوستی و اسم ایران، همه اختلاف سلیقه ها و سختی های کار را کنار گذاشت و در نهایت یک کار گروهی بی نظیر را به وجود آورد تا اندکی حال دل مردم ایران جان را خوب کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.