به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نجمه سیداقامیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان ظهر امروز گفت: با توجه به مشکلات بهداشتی مربوط به آب، مراکز دارای تجمع، پسماند، موادغذایی و سایر مشکلات شهری و همچنین عدم رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و حضور افراد دارای علائم کرونا در برخی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و ادارات؛ تیم بهداشت محیط و بهداشت حرفهای این مرکز به بیش از ۱۶۰۰ مورد شکایت شهروندان که در قالب شکایت حضوری و همچنین ثبت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت بود، رسیدگی نموده است.
او افزود: بیش از ۸۰ درصد از این موارد از طریق سامانه ۱۹۰ و سایر موارد در مراجعات حضوری شهروندان ثبت شده و در مجموع مشکلات مرتبط با موضوع آب و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ بیشترین موارد شکایت را به خود اختصاص دادند.
سرپرست مرکز بهداشت آبادان ضمن تشکر از همکاری شهروندان در گزارش مشکلات بهداشتی در سامانه ۱۹۰ افزود: رشد حدودا چهار برابری ثبت شکایات بهداشتی در سامانه مذکور ما را در رسیدگی موثرتر به مشکلات بهداشتی یاری نموده است. اعلام نواقص به ادارات ذیربط بویژه آبفا و شهرداری و در مواردی اعلام به مراجع قضایی، معدومسازی موادغذایی فاسد، صدور اخطار برای رفع نواقص و پلمپ مراکز متخلف به ویژه مراکز عرضه و سرو قلیان از جمله اقدامات صورتگرفته به منظور رسیدگی به موارد شکایت شده بوده است.
او اعلام نمود: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت ۲۴ساعته فعال است و موارد مطرحشده در این سامانه ظرف مدت حداکثر ۷۲ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفهای این مرکز پاسخ داده میشوند.
انتهای پیام/ د