سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار: افزون‌بر ١٢٠ هزار نهال و گل زینتی در ایرانشهر تولید شد

شهردار ایرانشهر گفت: افزون‌بر ١٢٠ هزار نهال و گل زینتی در گلخانه‌های شهرداری این شهر سال گذشته تولید شده است.

نور احمد درخوش شهردار ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: شهرداری ایرانشهر نهادینه شدن فرهنگ درختکاری و ترویج آن در بین مردم و شهروندان مطابق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار داده و با تولید و توزیع انواع نهال‌ها و با ایجاد فضای سبز شهری که در دستور کار خود دارد سعی می‌کند چهره زیبایی را برای شهر ایرانشهر ایجاد کند.

او  بیان کرد: شهرداری ایرانشهر دارای سه واحد گلخانه برای کاشت نهال، تولید بذر و قلمه زنی است که توانسته با استفاده از ظرفیت‌های موجود به توان تولید سالانه بیش از ١٢٠ هزار نهال برسد.

شهردار ایرانشهر گفت: در گلخانه‌های شهرداری ایرانشهر گونه‌هایی شامل درختچه زینتی، تکوما، کنوکارپوس، آکاسیاه، شاه پسند، ابریشم مصری، حنا، کاغذی رنگی، شیشه شور، دارابی،ختمی چینی و ژاپنی و شاه پسند تولید می‌شود.

او  تصریح کرد: واحدهای تولیدی این شهرداری در سطح سیستان و بلوچستان از نظر میزان تولید نهال شرایط بسیار خوبی دارد و محصولات آن توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌های این استان خریداری می‌شوند.

درخوش اظهارداشت: طراحی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار توسط نیروهای شهرداری سبب کاهش هزینه‌ها در تولید گل و بوته‌های زینتی شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.