سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار:

طرح رزاق تقویت‌کننده معیشت مرزنشینان راسک است

کدخدا گفت: طرح رزاق تقویت‌کننده معیشت مردم مرزدار راسک در نواحی مرزی مورتان و هُنگ است.

سلیم کدخدا فرماندار سرباز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برای احقاق حقوق حقه مرزنشینان راسک تا شعاع ۲۰ کیلومتر نوار مرز، موضوع ثبت اطلاعات خانوارهای مشمول به بخشداران و اداره صمت تاکید شده تا در هر فرصت ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.

او  بیان کرد: طرح رزاق تعیین کننده و تاثیرگذار بر تقویت معیشت مردم مرزدار در نواحی مرزی مورتان و هنگ خواهد بود و نسبت به این موضوع تا تحقق کامل توافقات و تعهدات تاکید می‌شود.

فرماندار راسک گفت: باید در پایش آمارهای جمعیتی منطقه هدف، با توجه به چندگانگی موجود نهایتِ دقت شود و در این راستا کارگروه ویژه پایش برای راستی آزمایی آمار جمعیت با حضور معاونت سیاسی، فرمانداری، بخشداران، ثبت احوال و شبکه بهداشت تشکیل شود.

او  افزود: برنامه‌ریزی لازم برای مراسم افتتاحیه پایانه مرزی پیشین هم انجام شده و کار ویژه مرز باید تمهیدات و پیگیری لازم برای اجرای فیبر نوری پایانه پیشین، تامین آب موقت پایانه ازچاه بازارچه، تعیین محل فرود بالگرد و آماده‌سازی سالن برگزاری مراسم و تمهید و تنظیف محوطه گمرک انجام شود.

کدخدا همچنین بر اعمال محدودیت کرونایی و ارزیابی آخرین وضعیت شیوع ویروس، پیگیری تکمیل پروژه‌های کارخانه سیمان، پایانه مرزی پیشین و طرح رزاق تاکید کرد و اظهارداشت: پیرامون وضعیت کرونا، استناد و اتکای شهرستان برای تصمیم‌گیری به گزارش‌های آماری تحلیلی حوزه بهداشت و شهرستان است. وجود علائم و نشانه‌های مشکوک ویروس جهش یافته در سطح منطقه بویژه در بین گروه‌های کم سن و سال با دقت و حساسیت رصد و بررسی شود.

او  تصریح کرد: در مقوله مهم و حساس انتخابات نیز کلیات برنامه زمان‌بندی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و شهر ابلاغ شده و برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات مستلزم فراهم شدن زمینه‌ها و مهیا بودن شرایطی از جمله تأمین منابع انسانی، تجهیزات امکانات و لجستیک و پایداری زیرساختی است.

فرماندار راسک با بیان اینکه برای مهیا کردن زمینه و شرایط انتخابات در حوزه تامین منابع انسانی مجرب و امین به عنوان دست اندرکار امور اجرایی و نظارتی فرایند انتخابات ودربخش تامین امکانات تجهیزات و لجستیک هم بایستی تمهیدات لازم اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: زمینه های تقویت هماهنگی بین هیأت های اجرایی,نظارت و بازرسی برای افزایش تعامل و جلوگیری از تداخل از هم اکنون ایجاد شود.

او  افزود: برای ایمن‌سازی زیر ساخت‌های ارتباطی و مخابراتی شهرستان و رفع تهدید قطعی‌های تعمدی و ایجاد و بازدارندگی در برابر خرابکاری‌های احتمالی، تمامی تدابیر فنی کاربردی پیشگیرانه هرچه سریعتر به مورد اجرا درآید.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.