سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم؛

ده‌ها هکتار از بافت مرکزی شهر قم از عقب ماندگی رنج می‌برد

جانقربان گفت:ده‌ها هکتار از بافت شهری قم بویژه در مناطق مرکزی و بافت میانی شهر نسبت به رُشد کمّی توسعه‌ای موجود، همچنان از عقب ماندگی رنج می‌برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،غلامرضا جانقربان معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به افزایش بودجه مترو قم در سال ۱۴۰۰ گفت: این بودجه در لایحه دولت معادل ۳۷ میلیارد تومان بود که با تلاش نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی به ۷۷ میلیارد تومان افزایش یافت، اما تردیدی نیست که تکمیل مترو قم به بودجه‌ای بسیار بیشتر از این نیاز دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم همچنین به موضوع بازآفرینی شهری قم توجه داد و افزود: اتفاقات خوبی در این عرصه رخ داده است، اما باید گفت ده‌ها هکتار از بافت شهری قم بویژه در مناطق مرکزی و بافت میانی شهر نسبت به رُشد کمّی توسعه‌ای موجود، همچنان از عقب ماندگی رنج می‌برد.

جانقربان درباره تصویب احداث سکوی انتقال موقت پسماند در شهرک امام خمینی (ره) قم بیان کرد: هیچ گونه نگرانی درباره احداث این سکو وجود ندارد، چراکه زباله‌ای در این سکو دپو نمی‌شود و همچنین جایگاه با شستشوی مکّرر پاکسازی خواهد شد، همچنان که ۱۲ نقطه از شهر تهران هم به عنوان منطقه انتقال موقت پسماند تعریف شده است.

او سپس مسیر توسعه قم را در جریانی هموار دانست ویادآورشد: خوشبختانه آینده خوبی برای پیشرفت و توسعه قم پیش بینی می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم در ادامه به تداوم احصای کاربری‌های آموزشی در مناطق مختلف شهر و بویژه نقاط پرتراکم اشاره و اذعان کرد: یکی از مناطقی که درباره این موضوع با مشکل مواجه است، منطقه بلوار غدیر است که هم اکنون ۲۰ هکتار از آن برای کاربری‌هایی مانند امور آموزشی، فضای سبز، فضای ورزشی و مانند آن اختصاص پیدا کرده است تا این مشکل به تدریج رفع شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.