سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضع محدودیت‌های جدید کرونایی در قطر

دولت قطر در پی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در این کشور قرار است از روز جمعه محدودیت‌های جدید و شدیدتری را اعمال کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الجزیره، دولت قطر به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا قرار است از جمعه محدودیت‌های جدیدی در این کشور اعمال کند. تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، محدود کردن ظرفیت رستوران‌ها و ممنوع کردن هر گونه مراسم و تجمعات مذهبی و اجتماعی از جمله این محدودیت‌های جدید است.

نظام آموزشی و سیستم تجاری و تفریحی این کشور نیز قرار است از پایان هفته جاری با محدودیت‌های کرونایی مواجه شود. در هفته جاری روزانه به طور متوسط ۵۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بخش‌های مختلف قطر به ثبت رسیده است. این کشور در ابتدای سال میلادی جاری با ۸۵ درصد افزایش در تعداد مبتلایان و میزان بستری‌های کرونایی مواجه شد که نسبت به ماه‌های قبل از آن رقمی چشمگیر بود.

تمامی زمین‌های بازی و ورزشی در پارک‌ها و فضا‌های سرپوشیده قرار است تا اطلاع ثانوی در این کشور تعطیل شود. هر گونه تجمع بیش از ۵ نفر نیز غیرقانونی است و تخلف از آن جریمه‌های نقدی در پی دارد. تمامی کتابخانه ها، موزه‌ها و رستوران‌ها باید ۳۰ درصد از ظرفیت خود را پذیرش کنند. سالن‌های سینما و تاتر نیز باید تنها از ۲۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند. هر گونه مراسم جشن، عروسی و تجمعات اجتماعی به طور کلی ممنوع خواهد شد و در صورت تخلف با جریمه‌های سنگین همراه خواهد بود.

تمامی شرکتها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی موظفند با ۸۰ درصد ظرفیت نیرو‌های خود فعالیت کنند. مدارس خصوصی و دولتی و نیز تمامی مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها باید از طریق آموزش آن لاین فعالیت کنند.

مقامات بهداشتی قطر از ماه گذشته میلادی درباره گسترش موج جدید همه گیری کرونا در این کشور هشدار داده بودند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.