سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار آمریکا به آلمان درباره تحریم پروژه نورداستریم ۲

وزیر امورخارجه آمریکا به همتای آلمانی خود درباره تحریم پروژه نورداستریم ۲ هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه) در نشست با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود، از احتمال تحریم پروژه نورد استریم ۲ از سوی واشنگتن خبر داد.

بلینکن در بخشی از سخنان خود گفت: «تحریم نورداستریم ۲ محتمل است و در مخالفت آمریکا با این پروژه هیچ شکی نیست.»

مقامات دیپلماتیک و دولتی آلمان در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کردند: «برلین امیدوار بود دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن رویکرد واقع‌بینانه‌تری نسبت به نورداستریم ۲ داشته باشد.»

اما بلینکن با ابراز نگرانی‌های آمریکا نسبت به این پروژه به هایکو ماس گفت: «به احتمال بسیار شرکت‌های درگیر با پروژه نورداستریم ۲ در لحظات آخر با تحریم مواجه خواهند شد.»

بلینکن در کنفرانس خبری به خبرنگاران اعلام کرد: «من به صراحت اعلام کردم خطر تحریم متوجه شرکت‌های مشارکت کننده با نورداستریم ۲ است. این خط لوله اروپا را تقسیم می‌کند و این با طرح‌های اعلام شده از سوی اروپا مغایرت دارد.»

ماه گذشته «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از احتمال تحریم‌های بیشتر روسیه در پروژه نورد استریم ۲ خبر داد و اعلام کرد: «اگر مشخص شود فعالیت‌های مربوط به پروژه نورد استریم ۲، به حد آستانه تعیین شده ما رسیده است، تحریم‌های بیشتری در این باره وضع خواهد شد.»

به تازگی نیز گروهی متشکل از ۴۰ سناتور جمهوری خواه در نامه‌ای به جو بایدن پروژه نورد استریم ۲ را نقض آشکار قوانین آمریکا دانسته و تحریم‌های بیشتر در این خصوص را خواستار شدند.

سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.