سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا در حال احداث پایگاه نظامی در موصل است

بنا به اعلام منابع آگاه، نظامیان آمریکایی با همکاری نیرو‌های پیشمرگه در حال احداث پایگاه نظامی در شرق موصل هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، نظامیان آمریکایی در حال احداث یک پایگاه نظامی جدید در شرق استان موصل در عراق هستند.

یک منبع امنیتی در استان نینوا روز چهارشنبه فاش کرد که نیرو‌های آمریکایی شروع به ایجاد پایگاه نظامی در منطقه مخمور در شرق موصل کرده اند. این منبع در بیانیه‌ای به المعلومه گفت: نیرو‌های آمریکایی با همکاری نیرو‌های پیشمرگه، برنامه ریزی برای ایجاد پایگاه نظامی در بالای کوه مخمور را آغاز کردند.

این منبع آگاه افزود: این پایگاه در منطقه جبل قراجوع واقع شده و نظامیان آمریکایی در حال احداث پایگاه جدید خود بوده و هواپیما‌ها در حال کاوش در مناطق اطراف هستند.

هم‌زمان با آغاز جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ و سرنگونی صدام، بیش از ۱۷۳ هزار نیروی خارجی وارد عراق شدند که ۱۵۰ هزار نفر از آنها، آمریکایی بودند.

پس از آن در سال ۲۰۱۱ طبق توافق واشنگتن و بغداد، حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق پایان یافت و همه نظامیان آمریکایی این کشور را ترک کردند تا اینکه در سال ۲۰۱۴ همزمان با ظهور داعش در عراق و ایجاد ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا که به بهانه مبارزه با داعش وارد عراق شدند٬ حضور آمریکایی‌ها در این کشور مجددا تقویت شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.