سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس مجلس:

۷۰ هزار جوان در استان اردبیل بیکار هستند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال‌حاضر ۷۰ هزار جوان در استان اردبیل فاقد شغل و در رسته جمعیت بیکار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: هم‌اکنون با بررسی‌های دقیق در حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل فاقد شغل ثابت هستند که بیشتر این افراد را قشر جوانان تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به همت مجلس برای رفع این مشکل افزود: در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، تجارت و بقیه عرصه‌ها ظرفیت کافی برای بکارگیری جوانان و نیروهای کارآمد انسانی وجود دارد و باید در این زمینه از راهکارهای مناسب برای انجام کار بهره‌مند شد.

نماینده مردم اردبیل،‌نیر،‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌مندی رهبر معظم انقلاب در رابطه با شغل جوانان کشور گفت: یکی از راهکارهای اساسی رهبر انقلاب اسلامی در راستای رونق تولید و اشتغال نامگذاری امسال به "تولید، پشتیبانی‌ها،‌مانع‌زدایی‌ها" بود و اگر ما بتوانیم برای تمامی جوانان کشور به ویژه ۷۰ هزار جوان بیکار اردبیل اشتغال پایدار ایجاد کنیم مشکلات حوزه اجتماعی،‌اقتصادی،‌سیاسی و حتی امنیتی به نوبت ترفیع می‌شود.

نماینده مردم اردبیل،‌نیر،‌نمین و سرعین در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همت مضاعف جهت تکمیل راه آهن اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل برای تخصیص ردیف بودجه و تکمیل عملیات اجرایی و زیرسازی آن فراموش نمی‌شود و در تلاش هستیم با مساعدت امام جمعه و استاندار اردبیل این پروژه نیز در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

به گفته نیکزاد قرار بر این است تا پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه در سال ۱۴۰۰ و قبل از پایان دولت دوازدهم به اتمام و بهره‌برداری برسد و در ادامه این طرح خط ریلی پارس‌آباد نیز عملیاتی شود.

او با اشاره به اهمیت جذب اعتبار برای حوزه‌های مختلف استان تاکید کرد: تمام تلاش مجمع نمایندگان استان باید جذب اعتبار و ردیف بودجه برای حوزه‌های مختلف استان با هدف رفع موانع و مشکلات پیش روی توسعه منطقه باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: استان اردبیل ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های صنعت، فرهنگ،‌ تجارت و سرمایه‌گذاری دارد و هم‌اکنون یکی از نیازهای اساسی برای بکارگیری این ظرفیت‌ها و توسعه همه‌جانبه استان همت والای مسئولان ملی و استانی است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.