سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: کار حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۱۳۹۹ انجام شد که ۱۱۲ حلقه چاه در خشکی و ۳ حلقه در دریا حفر شد.

سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: کار حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۱۳۹۹ انجام شد  از این تعداد، ۱۱۲ حلقه چاه در خشکی و ۳ حلقه در دریا حفر شده که از مجموع این چاه ها، ۲۶ حلقه توسعه ای، ۲ حلقه توصیفی، ۴ حلقه اکتشافی و ۸۳ حلقه تکمیلی است که در حفظ، نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نقش مهمی داشته است.

او بیان داشت: بیشترین حجم حفاری در پارسال در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد. وسعت عملیاتی ملی حفاری در حوزه فعالیت شرکت‌های نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت مناطق مرکزی و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز تمرکز داشت.

موسوی افزود: در سال ۱۳۹۹ همسو با حفاری متداول عمودی، عملیات حفاری پیچیده افقی و جهت دار نیز انجام شد. در این شیوه حفاری که نیاز به تخصص و تجهیزات خاص  دارد، ۴۳ حلقه چاه به متراژ ۱۰ هزار و ۱۸۲ متر حفر و از سوی متخصصان عملیات ویژه، ۶۵۴ متر مغزه گیری جهت کسب اطلاعات از مخازن نفت و گاز صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: خدمات یکپارچه فنی و مهندسی مرتبط با صنعت حفاری از ویژگی‌های برجسته و برند ملی حفاری است که به موازات عملیات حفاری از سوی دو مدیریت خدمات فنی و خدمات ویژه ارائه می‌شود و در این زمینه نیز به درخواست‌های شرکت‌های متقاضی در دو بخش ارائه خدمات به چاه‌های در دست حفاری و چاه‌های در حال بهره برداری به موقع پاسخ داده شد.

این مقام مسئول با اشاره به محدودیت‌ها و شرایط سخت کرونایی و لزوم بکارگیری پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: با وجود این شرایط و کاهش شمار کارکنان در جهت حفظ سلامت آنان، تلاشگران این شرکت موفق به انجام حفاری چاه‌های برنامه شده و همچنین ۴ هزار و ۴۳۱ مورد خدمات فنی و ویژه شدند.

او ادامه داد: این خدمات در بخش خدمات ویژه یک هزار و ۸۰ مورد شامل نمودارگیری، چاه پیمایی، نمونه برداری از سیال حفاری و زمین شناسی و در بخش خدمات فنی ۳ هزار و ۳۵۱ عملیات مشتمل بر لوله مغزی سیار، اسیدکاری، سیمانکاری، تزریق پذیری، آزمایش چاه، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، لوله گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره دهی چاه بوده است.

موسوی گفت: شرکت ملی حفاری ایران در سال جهش تولید در ارتباط با ایجاد فرصت‌های همکاری با سازندگان و صنعتگران داخلی، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی در جهت تامین قطعات، تجهیزات، کالا و مواد مورد نیاز اقدام و قرارداد‌های متعددی نیز مبادله کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران کسب و یا تمدید گواهینامه‌های بین المللی مدیریت‌های کیفیت، محیط زیست، بهداشت حرفه ای، ایمنی و سلامت دکل‌های حفاری، برگزاری دوره‌های تخصصی با استفاده از بستر فضای مجازی، به کارگیری سامانه‌های مختلف در بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی و ارتباطی و اهتمام به انضباط اداری و مالی، افزایش ضریب ایمنی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی را سرفصل اقدام‌های یک سال اخیر این شرکت برشمرد.

او سال ۱۴۰۰ را با توجه به مشارکت فعال در پروژه‌های تعریف شده در طرح توسعه ۲۸ مخزن و سایر پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران از جمله توسعه میدان‌های بالارود، بنگستان لالی، رامین، سپهر و جفیر، سیاهمکان، نفت شهر، گچساران، اهواز یک و ۴ و مارون ۲ و ۵ به طور مستقل و یا در همکاری  با شرکت‌های بخش خصوصی پرکار ارزیابی و اظهار کرد: این شرکت در سال جدید نیز در اجرای برنامه‌های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران همه توان تخصصی و ظرفیت‌های خود را در بخش‌های عملیاتی و خدمات جانبی صنعت حفاری بکارگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: سال ۱۴۰۰ با توجه به اهداف صنعت نفت در زمینه توسعه مخازن و افزایش تولید به ویژه پروژه‌های ۲۸ مخزن و سایر پروژه‌های صنعت نفت، افق روشنی برای صنعت حفاری کشور پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: براین اساس برنامه‌های ملی حفاری بر محور افزایش راندمان کار و بهره وری، کاهش انتظارات، راهبری سیستماتیک و فرآیندنگری، روز آمدسازی و تعمیرات دوره‌ای (اورهال) دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، تعامل بیش از پیش با کارفرما‌های پروژه و شرکت‌های متقاضی، تقویت انگیزش سازمانی و رضایتمندی کارکنان و انضباط اداری و مالی با نگاه بنگاهداری اقتصادی متمرکز است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: حفاری چاه ، چاه نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.