سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزافه‌گویی نتانیاهو پس از اعلام اولیه نتایج انتخابات

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که حزب او در انتخابات با اختلاف بسیار زیاد موفقیت بزرگی کسب کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی عربی، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این رژیم مدعی شد که حزب او در جریان انتخابات که دیروز (سه‌شنبه) برگزار شد «با اختلاف بسیار زیاد» به موفقیت بزرگی دست یافت.

این درحالی است که نتایج اولیه انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی نشان داد هیچ یک از احزاب این رژیم موفق به پیروزی قطعی در انتخابات نشده است.

نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رای نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و احزاب هم‌پیمانش ۵۴ کرسی، احزاب مخالف نتانیاهو ۵۹ کرسی و حزب یامینا ۷ کرسی را به خود اختصاص داده اند.

این بدان معناست که بار دیگر هیچ یک از احزاب رژیم صهیونیستی موفق به پیروزی و کسب حد نیاز ۶۱ کرسی‌ پارلمان نشده‌اند.

نتانیاهو همچنین به گزافه گویی مجدد علیه ایران پرداخت و مدعی شد: ما باید از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم.

او درباره توافق صلح با کشور‌های عربی نیز ادعا کرد که باید توافق صلح برای صلح امضا شود.

بنیامین نتانیاهو با پرونده قطور فساد مالی و کارنامه منفی در مدیریت بحران کرونا و شرایط اقتصادی ۱۲ سال است که هدایت کابینه رژیم صهیونیستی را برعهده دارد. صهیونیست‌ها مدتهاست به صورت هفتگی شنبه‌ها در اعتراض به حضور نتانیاهو در سمت نخست وزیری به خیابان‌ها می‌آیند.

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد.

نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار می‌دهند.

کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شده است.

اوج شکاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با عدم توافق بر سر بودجه خود را نشان داد و در پی آن و با انحلال پارلمان، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ساکنان اراضی اشغالی امروز بار دیگر به پای صندوق‌های رای می‌روند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.