سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷ هزار کشته و قحطی میراث ۶ سال توحش رژیم سعودی علیه مردم یمن

وزارت بهداشت یمن با صدور بیانیه‌ای اقدام به انتشار آمار‌های مربوط به تجاوز رژیم سعودی به این کشور کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، وزارت بهداشت یمن آمار شهدای یمنی در حملات مستقیم متجاوزان سعودی در شش سال جنگ را بیش از ۱۷ هزار نفر اعلام کرد.

بر این اساس، این وزارت خانه روز سه شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد آمار شهدای حملات مستقیم ائتلاف متجاوزان به یمن، ۱۷ هزار و ۹۷ نفر است که ۳۸۲۱ نفر آنان کودک و ۸۹۲ نفر زن هستند. ضمن اینکه آمار زخمی‌های این حملات به بیش از ۲۷ هزار نفر رسیده است.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف متجاوزان در این سال‌ها ۵۲۳ مرکز بهداشتی را به صورت کامل یا تقریبا کامل ویران کرده اند، صد خودروی امداد را مورد هدف قرار دادند و نتیجه شش سال حمله و محاصره این بود که نیمی از مراکز درمانی و بهداشتی کشور، از امکان ارائه خدمات درمانی به مردم را ندارد.

این بیانیه می‌افزاید: محاصره شش ساله متجاوزان علیه یمن موجب شد تا آمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال به شدت افزایش یابد، سالانه ۸ هزار زن جان خود را از دست دهند. هم اکنون یک میلیون و هشتصد هزار زن از سوء تغذیه و یک میلیون زن دیگر نیز از تبعات محاصره رنج می‌برند.

به موجب این بیانیه آمار کودکان زیر پنج سال که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند دو و نیم میلیون نفر اعلام شد که در این میان شرایط ۵۰۰ هزار نفر آنان بسیار وخیم گزارش شد.

بیانیه وزارت بهداشت یمن می‌افزاید در استان‌هایی که با تسلیحات ممنوعه هدف قرار گرفته اند آمار زاد و ولد کودکان ناقص الخلقه بسیار بالاست. سه هزار کودک از اختلالات قلبی، ۵۰۰ هزار نفر از اختلالات کبدی و دو هزار نفر نیز نیازمند کاشت قرنیه هستند، اما به دلیل تعطیلی فرودگاه صنعا امکان انتقال این کودکان به خارج از کشور وجود ندارد. در این میان آمار کسانی که به تومور‌های سرطانی مبتلا هستند ۷۲ هزار نفر است که ائتلاف متجاوزان سعودی اجازه ورود تجهیزات و دارو‌های لازم برای این بیماری را نمی‌دهد.

این بیانیه در پایان تاکید دارد در این شش سال آمار ابتلا به انواع بیماری‌های واگیردار در یمن افزایش یافته است و حتی برخی از بیماری‌های واگیردار که سال‌ها از بین رفته بودند دوباره شایع شده اند. تداوم جلوگیری از ورود سوخت به کشور موجب می‌شود تا ناقوس خطر در کشور به صدا در آید، زیرا این کار موجب می‌شود ۱۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی و ۴۰۰ بانک خون و آزمایشگاه به تعطیلی کشیده شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.