سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت پویش‌های نه به سفر و دورهمی‌های نوروزی در استان قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پویش‌های نه به سفر و نه به دورهمی‌های نوروزی با هدف کاهش زنجیره ابتلا به ویروس کرونا باید در فضای مجازی استان تقویت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: در راستای فرهنگ سازی و رعایت اصول بهداشتی در این ایام، به ویژه پرهیز از سفر و دورهمی‌های عیدانه و فامیلی، رسانه‌های جمعی و فعالان فضای مجازی می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی و آغاز سال جدید، متاسفانه شاهد افزایش بی‌رویه مسافرت‌ها و تردد‌های بین شهری و همچنین دورهمی و تجمعات نوروزی در بین خانواده‌ها هستیم.

او گفت: افزایش تعداد بیماران بستری شده به دلیل جا به جایی مسافران نوروزی در سطح کشور و دید و بازدیدها، نیازمند رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: ممنوعیت سفر، دید و بازدید‌های نوروزی و تاکید بر خودداری از سفر، اجتناب از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و عدم انجام دید و بازدید‌های حضوری توسط مردم، اطلاع رسانی مستمر و مداوم نکات بهداشتی، تقویت مسوولیت اجتماعی افراد در مبارزه با این ویروس، تبیین مستمر شرایط کشور از نظر شیوع ویروس و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف جلوگیری از عادی انگاری شرایط در رسانه‌ها باید مورد تاکید قرار گیرد.

اسماعیلی اضافه کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، خوشبختانه استان قزوین در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده  و رعایت اصول بهداشتی توسط افراد و شهروندان قزوینی در ایام نوروز و فروردین ماه، شاهد افول این بیماری در ماه‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.