سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

ورود مسافران باعث افزایش موارد مثبت و بستری کرونا در ایلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه ورود مسافران باعث افزایش موارد مثبت و بستری کرونا در ایلام شده است، گفت: مسئولان استان برای این مسئله چاره اندیشی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نشست فوق العاده ستاد کرونا در ایلام ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و تقدیر از تلاش مجموعه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف و مجموعه حوزه‌های بهداشت و درمان استان اظهار کرد: از زحمات همه اعضای ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با بیماری کرونا در سال گذشته در راستای مبارزه با این بیماری تقدیر و تشکر می‌کنم.

او گفت: در سال گذشته مسئولان استانی و اعضای ستاد کرونا با تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های به موقع و ارزشمند، گام‌های موثری در راه مقابله با این بیماری برداشتند که قابل تقدیر است.

کریمیان افزود: شروع تعطیلات جدید موجب انجام مسافرت‌های بسیاری از سوی استان‌های مجاور به مقصد استان مخصوصاً حوزه جنوب شده که مطابق انتظارات و پیش‌بینی‌ها؛ موارد مثبت و بستری در استان در حال حاضر افزایش پیدا کرده و نگران این مسئله هستیم که پس از تعطیلات نوروزی این بیماری شیوع پیدا کند.

او تصریح کرد: مسئولان استان برای این مسئله چاره اندیشی کنند تا از بروز مسافرت‌ها و وقوع پیک چهارم کرونا در استان جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: مرز بین‌المللی مهران نیز یکی از تهدید‌هایی است که باید در اولویت قرار گیرد و اقدامات پیشگیرانه در آن بیش از پیش اجرایی شود تا شاهد ورود یا خروج بیمار مبتلا به کرونا در این مرز نباشیم.

او افزود: چادر زنی برخی از مردم در ایام تعطیلات نوروزی به صورت دسته جمعی، تهدید بزرگی است که قطعاً در صورت وجود فرد مبتلا به کرونا، به دیگران هم سرایت پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگر دستورهای بهداشتی توسط مردم طبق انتظارات رعایت نشود، احتمال نارنجی شدن شهرستان‌های ایوان، آبدانان، دره‌شهر و چرداول و حتی احتمال قرمز شدن شهرستان دهلران وجود دارد.

کریمیان اظهار کرد: اگرچه میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در استان کم است، اما تعداد مبتلایان و بستری‌ها در حال افزایش است و این مسئله می‌تواند به عنوان یک هشدار برای شیوع کرونا قلمداد شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.