سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملخ های صحرایی با نرم افزارهای جدید شناسایی می شوند

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ملخ های صحرایی با نرم افزارهای جدید دراین استان ردیابی و شناسایی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالرضا اشرف منصوری مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به طراحی نرم افزارهای شناسایی ملخ های صحرایی گفت: با توجه به اینکه مناطق کشاورزی این استان که در معرض خطر ملخ های صحرایی هستند، در حال حاضر بهترین وسیله ردیایی بهره گیری از ابزارهای نوین است.

او ادامه داد: با توجه به هشدارهای سازمان حفظ نباتات و از آنجایی که استان هرمزگان به عنوان یکی از خطوط ورود این آفت به کشور شناخته شده اجرای عملیات ردیابی در نیمه دوم امسال در بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی استان انجام شده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار داشت: این مقدار پایش با مشارکت نیروهای مردمی و کشاورزان و همچنین بکارگیری از سیستم های جدید ردیابی که اخیرا آموزش های استفاده از آن در اختیار همکاران در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها قرار گرفته، انجام شده است.

منصوری یاد آورشد: از ابتدای دی ماه امسال تاکنون عملیات ردیابی با نرم افزار ELOCUST۳M در سطح ۶۰۰ هزار و۶۰۰ هکتار انجام شده که این میزان در تهیه نقشه های پیش آگاهی ملخ صحرایی در جنوب کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.