سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۷ درصدی ترافیک مصرف اینترنت در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ترافیک مصرفی اینترنت مشترکان کردستان ۱۶۴ ترابایت در شبانه‌روز است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان از افزایش مصرف اینترنت توسط کاربران در تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته در زمان اوج کرونا، ترافیک مصرفی اینترنت مشترکان ۱۲۰ ترابایت در شبانه‌روز بود.

او به هدیه ۱۰۰ گیگ رایگان اینترنت برای مشترکان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ترافیک مصرفی اینترنت استان در مقایسه با پیش از شیوع کرونا بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: اکنون از ظرفیت ۵۰ گیگابایت پهنای باند استان حدود ۲۷ گیگ مصرف می‌شود و هنوز ۲۳ گیگابایت ظرفیت خالی وجود دارد، بنابراین مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

حکمت اظهار داشت: گاهی اوقات قطع و وصل‌هایی در اینترنت مشترکان اتفاق می‌افتد که با توجه به تعطیلات نوروزی، آمار بالای مشترکان و استفاده همزمان آنان، این موضوع طبیعی است.

استان کردستان هم اکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ اینترنت در استان ۷۲ درصد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه ۱۳۴ درصد است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.