به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سال گذشته نوروزخانه به عنوان یک پایلوت خوب در زمینه گردشگری از سوی سیستان و بلوچستان پیشنهاد و در کشور اجرایی شد گفت: در گردشگری مجازی بسیاری از جاذبههای گردشگری استان و آثار تاریخی را از طریق فضای مجازی معرفی کردیم.
او با اشاره به اینکه افرادی که علاقمند به سفر به سیستان و بلوچستان بودند و به دلیل کرونا امکان سفر به این استان را نداشتند از طریق فضای مجازی توانستند از جاذبههای طبیعی منطقه بهرهمند شوند افزود: همچنین رقابتهایی در زمینه فرهنگ و جاذبههای گردشگری این منطقه مطرح و علاقمندان در این زمینه حضور و به سه نفر از افرادی که پاسخ صحیح داده بودند به همراه خانواده در نخستین فرصت اقامت در یکی از شهرستانها به صورت دلخواه داده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با راهاندازی کمپین گردشگری «سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم» اقدامات زیادی برای معرفی استان در فضای مجازی انجام شده است و به توسعه صنعت گردشگری این استان در فضای مجازی کمک میکند.
او با اشاره به اینکه غالب مردم امروز در فضای مجازی حضور دارند که با بهرهگیری از این ظرفیت میتوان جاذبههای گردشگری سیستان وبلوچستان را به آنها معرفی کرد بیان کرد: ما هم تلاش کردیم ظرفیتهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را از طریق فضای مجازی به علاقمندان نشان دهیم.
جلالزایی با تاکید براینکه راه نرفته زیادی در زمینه معرفی سیستان و بلوچستان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با برنامهریزیهای صحیح، مدون و همهجانبه در این عرصه از اندیشه فرهیختگان استفاده و برای توسعه استان قدم برداریم گفت: رسالت اصلی اداره کل میراث فرهنگی از بالا تا پایین توسعه صنعت گردشگری این استان است که به عنوان سند بالادستی به ما منعکس میشود و ما موظف به اجرا آن هستیم که میتواند آینده گردشگری منطقه را رونق و باور مردمان را در این زمینه توسعه دهد.
انتهای پیام/گ