سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار نوروزی جمعی از مسئولان استان با نماینده ولی فقیه در گیلان

آیت الله فلاحتی گفت:تهیه و تولید فیلم‌های فاخر با گویش محلی مردم گیلان برای پخش در شبکه‌های سراسری از برنامه‌های صدا و سیمای استان باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار نوروزی مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اعضای ستاد نمازجمعه رشت، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان و جمعی از اقشار مختلف مردم با تبریک و تهنیت آغاز سال جدید ، گفت: سال ۱۳۹۹، سال پر مخاطره‌ای بود و رهبر معظم انقلاب گلایه‌هایی نسبت به “جهش تولید” داشتند و فرمودند جهش تولید مقداری انجام شد.

او ، مقام معظم رهبری را دیده بان نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری امسال را “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” نامگذاری فرمودند و این نشان می‌دهد ایشان همچنان به تولید داخلی تاکید دارند و براین اساس بازار‌های غرب آسیا و آسیای میانه عرصه مناسبی برای صادرات کالای ایرانی است.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما یک دانشگاه است، گفت: متولیان صدا و سیما برای تولید برنامه از مردم عادی و فرهیختگان نظرخواهی کنند البته برخی مواقع فرهیختگان موضوع‌هایی را طلب می‌کنند که درست است، اما توده مردم استقبال نمی‌کنند و این کار را سخت می‌کند.

آیت الله فلاحتی، خواستار ارزیابی مردمی نسبت به سال ۱۳۹۹ توسط صدا و سیما شد و افزود: ارزیابی کلی مردمی نسبت به برنامه‌های صدا و سیما به لحاظ کمی، کیفی و زمانبندی و همچنین به فیلم‌های بومی و منطقه‌ای مهم است.

او ،  بر تولید فیلم و سریال‌های بومی محلی گیلان برای پخش به صورت ملی تاکید کرد و گفت: تهیه و تولید فیلم‌های فاخر با گویش محلی مردم گیلان برای پخش در شبکه‌های ملی از برنامه‌های صدا و سیمای استان باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در ۱۱ آذر ماه  ، افزود: می‌طلبد صدا و سیمای گیلان بسترسازی رسانه‌ای برگزاری این کنگره  را انجام دهد.

آیت الله فلاحتی، فرهنگ را موضوع اصلی در مسائل احتماعی اعلام کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید با نگاه به فرهنگ بومی محلی مناطق گیلان انجام شود بنابراین می‌طلبد صدا و سیما نسبت به مقوله فرهنگ توجه همه جانبه داشته باشد.

او  با بیان اینکه توجه صدا و سیما به روستا‌های گیلان حائز اهمیت است، افزود: هنوز فرهنگ روستا‌های استان برای مردم شناخته شده نیست و می‌طلبد صدا و سیمای گیلان در شناساندن روستا‌های استان به جامعه تلاش ویژه داشته باشد.

امام جمعه رشت بر ترویج فرهنگ روستا تاکید کرد و گفت: فرهنگ و آداب خوب بومی بسیاری داریم که می‌توان به بهترین نحو رسانه‌ای کرد البته برنامه‌هایی در این راستا تولید شده، اما با توجه به فرهنگ غنی بومی محلی گیلان کافی نیست و می‌طلبد فعالیت بیشتری در این زمینه انجام شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت تولید برنامه در راستای مسجد، تصریح کرد: تولید برنامه‌های مسجد محور را در اولویت برنامه‌های صدا و سیما قرار دهید و در این عرصه از اهل آن استفاده کنید.

ساخت سریال های”ابر می‌بارد” و “مادر ایران” در گیلان برای پخش در شبکه‌های ملی

محمدباقر باقرزاده ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این دیدار به تفاوت تولید برنامه در شبکه‌های سراسری و استانی اشاره کرد و گفت: شبکه‌های محلی معجونی از همه برنامه هاست و باید به اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی مناطق توجه داشته باشد.

او  از تولید سریال فاخر “ابر می‌بارد” با موضوع کرونا در گیلان برای پخش در شبکه‌های سراسری خبر داد و افزود: در حال انتخاب بازیگران سریال هستیم و اردیبهشت ماه  فیلمبرداری آن آغاز می‌شود.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، با اشاره به تولید سریال ۳۰۰ قسمتی با جغرافیا و داستان بومی استان گیلان با عنوان “مادر ایران” برای پخش از شبکه ملی، تصریح کرد: محور داستان فیلم بر نقش مادر است که برهه تاریخی رضاخان تا جمهوری اسلامی را در بر می‌گیرد و تاکنون ۶۳ قسمت از فیلمنامه نوشته شده و آماده فیلمبرداری است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.